Az emlékmű a Penta Általános Építőipari Kft. kivitelezésében készült.
A Hableány sétahajó tragédiájának második évfordulója alkalmából felavatták a baleset áldozatainak emlékművét Budapesten, a szerencsétlenség helyszínén, a Margit híd pesti hídfőjénél.
„2019. május 29-én a Hableány turistahajó összeütközött a Viking Sigyn hajóval. A baleset során 26 koreai utas és a 2 fős magyar személyzet a hullámsírban lelte halálát.” - áll a Margit híd pesti hídfőjének déli oldalán, a korábban spontán kialakult megemlékezési helyszínen létesült és a 2 éves évfordulón átadott emlékhely gránittömbjén.
Az alkotás a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a Belváros-Lipótváros V. kerület Önkormányzata együttműködésében, a Földes és Társai Építésziroda Kft. tervei alapján, a Belváros-Lipótváros Vagyonkezelő Zrt. lebonyolításában, a Penta Általános Építőipari Kft. kivitelezésében készült.
A tervezési, együttműködési munkák 2020. augusztusában, míg a kivitelezési munkák 2021. februárjában kezdődtek.
A tragédia második évfordulója közeledtével – a határidő megtartása tekintetében – a legnagyobb kihívást az emlékhely megépítése előtti közmű kiváltások jelentették. A rendkívül kis területen középnyomású gázvezetéket és elektromos kábeleket, köz-, és díszvilágítási kábeleket kellett új nyomvonalon megépíteni, öntözőhálózat is létesült, új vízbekötéssel, továbbá a meglévő távközlési hálózat megszakító létesítményénél is beavatkozás vált szükségessé, és csak ezt követően kezdődhettek meg a felszín alakítási munkálatok.
A felszínt uraló – közel 60 tonnányi – gránit tömbkövek megmunkálása, szállítása és beemelése, valamint helyszínen történő egymáshoz illesztése kompromisszumok nélküli, precíz munkavégzést és nagy odafigyelést igényelt. Az elbillenő magasabb nemeskő tömb, melyre az áldozatok nevét vésték, valamint a szintén billenő, Dunával párhuzamosan elhelyezett, koszorúk és gyertyák részére fenntartott alacsonyabb mellvéd elementáris erővel hívja elő a szemlélőben a tragédia idején lezajlott történéseket.
Az egyedileg készített, Duna felőli kőtömbben elhelyezett lámpatestek a 28 vésett nevet kontúrosan világítják meg.
A tér közepén egy, az életet és a reményt jelképező Ginkgo Biloba fa – páfrányfenyő – került telepítésre, körülvéve egy paddal, amelyen a látogatók, megemlékezők megpihenhetnek. Az emlékhely burkolata a Duna habjaira asszociál, hullám mintába rakott kiskocka köveivel. Az emlékhely kialakításával a Margit-híd pesti hídfője melletti terület a megemlékezéshez méltó helyszínné vált, és a közelben lezajlott tragédia mementójaként szolgál az utókor számára.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.