A KÖZGÉP Zrt.-t az ajánlatkérő Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság azért zárta ki három évre a közbeszerzésekből, mert a Győr-Gönyű kikötő fejlesztésére kiírt tenderen az ajánlattevőt hamis adatszolgáltatáson érte. A cég jogorvoslattal élt, ám az elsőfokú bíróság hiába függesztette fel a kizárását, a Közbeszerzési Hatóság sikeresen fellebbezett.
A Fővárosi Törvényszék igazat adott a Közbeszerzési Hatóságnak és Közbeszerzési Döntőbizottságának a KÖZGÉP Zrt.-vel kapcsolatos határozat ügyében: a Döntőbizottság elutasító határozatának végrehajtását nem lehet felfüggeszteni – áll a Közbeszerzési Hatóság sajtóközleményében.
A Fővárosi Törvényszék immár jogerőre emelkedett végzésben változtatta meg az első fokú bíróság korábbi döntését a Győr-Gönyű kikötő fejlesztésére kiírt tenderrel kapcsolatban.
A KÖZGÉP Zrt.-t az ajánlatkérő Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság azért zárta ki három évre, mert a Győr-Gönyű kikötő fejlesztésére kiírt tenderen az ajánlattevőt hamis adatszolgáltatáson érte.
A Közgép Zrt. jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, amelyet az – a kérést megalapozatlannak ítélve – elutasított. Ezek után a KÖZGÉP Zrt. bíróságon támadta meg a Döntőbizottság határozatát és kérte a végrehajtás felfüggesztését.
Az első fokú bíróság helyt adott a kérelemnek és elrendelte a végrehajtás felfüggesztését. Ezt a döntést a Közbeszerzési Döntőbizottság jogsértőnek ítélte és fellebbezéssel élt. Rigó Csaba Balázs, a Közbeszerzési Hatóság elnöke ezt azzal indokolta, hogy az elsőfokú bírósági végzés jogsértő és tartalmilag megalapozatlan. Az irányadó eljárásjogi szabályozás és a töretlen bírói gyakorlat szerint ugyanis fogalmilag kizárt, értelmezhetetlen a végrehajtás felfüggesztése egy kérelem elutasításáról szóló határozattal szemben. A Fővárosi Törvényszék döntése ezt az álláspontot erősítette meg.
A hamis adatszolgáltatás ügye egy másik peres eljárásban még folyamatban van, így amíg az ügyben jogerős ítélet nem születik, a KÖZGÉP Zrt. marad a kizárt ajánlattevők listáján.
(forrás: Közbeszerzési Hatóság Titkársága)
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.