Kihirdették a nyerteseket az Energy Globe magyarországi fordulóján, ahol vállalati, önkormányzati és jövő generációs kezdeményezések versengtek egymással az értékes díjakért és az elismerésért.
Lezárult a fenntarthatóság és az energiahatékonyság egyik legrangosabb nemzetközi eseményének magyarországi fordulója. Az E.ON támogatásával megvalósuló Energy Globe Magyarország verseny győztesei kedden egy innovatív projekteket bemutató kiállítással és divatbemutatóval egybekötött díjátadón vehették át az elismeréseket a Várkert Bazárban.
Az E.ON Energy Globe Magyarország díj célja, hogy a legkiemelkedőbb hazai fenntarthatósági kezdeményezéseknek nyilvánosságot és elismerést biztosítva népszerűsítse a környezettudatos szemléletet. A pályázók vállalati, önkormányzati vagy a jövő generáció szemléletformálását célzó kategóriában összesen közel száz projekttel neveztek. Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Zrt. igazgatóságának tagja elmondta, jövőre újabb kategóriákat nyitnak meg a versenyben: fenntartható épületek, egyéni kezdeményezések és ötletfázisban lévő környezettudatos projektek is részt vehetnek a megmérettetésben.
A független, elismert hazai szaktekintélyekből álló bíráló bizottság előzetesen három döntős pályázót választott kategóriánként. A végső döntést a közönségnek adták át, hogy minél többen megismerkedhessenek a fenntarthatósági projektekkel. A január 23. és február 13. között online zajló közönségszavazásra több mint 5000 szavazat érkezett. Az E.ON egyenként 3 millió forintos projekttámogatást ajánlott fel a nyerteseknek, akik a következők:
A legtöbb közönségszavazatot kapott pályázó a Lidl lett, így ők képviselhetik Magyarországot március 17-én az Energy Globe Awardon, amely mára a fenntarthatóság egyik legrangosabb nemzetközi eseményévé vált.
A Lidl 2016. október 20-án nyitotta meg a nyertes élelmiszer áruházat, melyet egy korábbi textiláruház korszerűtlen épületéből alakított át. A vállalat 21%-kal csökkentette a fűtési hőigényt azáltal, hogy a korábbi épületszerkezetet homlokzati hőszigeteléssel látta el. A világítást teljes egészében LED technológiával oldották meg. A hűtéstechnikai berendezések hulladékhőjét hővisszanyerő rendszerrel télen az áruház fűtésére használják fel, ez 21%-kal csökkenti a fűtési primerenergia fogyasztást. A hűtéshez levegő-víz hőszivattyút is telepítettek, a frisslevegő ellátást pedig hővisszanyerős szellőztetéssel biztosítják. Az áruházban minden hűtő- és fagyasztóláda energiatakarékos, a korábbi típusokhoz képest 28%-kal alacsonyabb fogyasztású. Arra is figyeltek, hogy a hűtőbútorok és a hőszivattyú természetes hűtőközeggel működjenek, amely nem jelent veszélyt a légkörre.
A 177 országban zajló nemzetközi Energy Globe Award versenyre évente közel 800 projektet neveznek be, az 1999-es alapítás óta pedig több mint 6000 fenntarthatósági projekt került reflektorfénybe a kezdeményezés által. A 10.000 eurós főnyereményt odaítélő, és prominens személyiségeket felvonultató nemzetközi díjátadó televíziós és online is elérhető közvetítését világszerte figyelemmel követik.
Tiszaújvárosban végez zöld beruházást a Mol Petrolkémia.
Az MVM Hálózat több mint 200 kilométeres szakaszon fejleszti áramhálózatát, ennek a projektsorozatnak a részeként feszítették ki a Szentes közelében a Tisza felett 50 méteres magasságban átívelő távvezetéket is.