A kísérleti projektben a fővárosi agglomeráció mellett hat nagyvárosban is hidrogén üzemanyagcellás buszokat állítanak üzembe.
A Linde Gáz Magyarország Zrt. üzemeltetésében megnyílt Magyarország első hidrogén-töltőállomása Budapesten. A 9. kerületben található Illatos úton 4000 kilogramm hidrogén tankolására van lehetőség előzetes bejelentkezés után - jelentette be Koncz Zsófia, az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken egy budapesti konferencián, amelynek a Mol Campus ad otthont.
Ahogy azt korábban is jeleztük, a hidrogén alkalmazása új korszakot nyithat meg a magyar energia- és hidrogéngazdaság történetében. Ennek keretében tavaly májusban a Kardoskúti Földalatti Gáztárolón adták át hazánk első elektrolízis útján hidrogént előállító üzemét. A Békés vármegyében megvalósuló Akvamarin-projekthez kapcsolódó beruházás egyik fővállalkozója a Vabeko Kft. volt.
A projekt jelentősége, hogy a villamosenergia-rendszerben a megújuló energiaforrások (napelemek) által keletkező fölösleges áramot nagy mennyiségben, akár több száz megawatt teljesítményben, hidrogén formájában hosszú távon, akár hónapokig tárolni tudják, és azt igény szerint akár újra villamos energia formájában adják vissza.
A pénteki sajtóeseményen Koncz Zsófia elmondta, a magyar gazdaság jövője a zöldenergia, a kormány ezért a hidrogéntechnológia népszerűsítését és elterjedését is ösztönözni kívánja. A hasznosításra rövid távon leginkább alkalmas terep a közlekedés.
A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. kísérleti projektjében a fővárosi agglomeráció mellett Debrecenben, Győrben, Kecskeméten, Kaposváron, Miskolcon és Zalaegerszegen is időszakosan forgalomba állítanak hidrogén üzemanyagcellás buszokat - emelte ki.
A Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség kétnapos, Hydrogen Open 2024 nemzetközi konferenciájának második napján, a megnyitó után stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Mol, a MÁV, a Volánbusz és a Waberer's a hidrogén üzemanyagcellás közlekedés hazai elterjedésének előmozdítása érdekében.
A Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség kétnapos, Hydrogen Open 2024 nemzetközi konferenciájának második napján stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Mol, a MÁV, a Volánbusz és a Waberer's a hidrogén üzemanyagcellás közlekedés hazai elterjedésének előmozdítása érdekében.
A Mol elsődleges célja, hogy a hidrogén előállításában, szállításában és tárolásában vezető szerepet töltsön be - mondta az MTI-nek Bacsa György, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója.
A hidrogén előállítása lényegesen drágább, mint egyéb alternatív üzemanyagoké, a technológiai elterjedéséhez a megfelelő infrastruktúra, méretnagyság és pénzügyi támogatás is szükséges - húzta alá.
Közölte: a stratégiai együttműködésben részt vevő négy vállalat egyezteti fejlesztési terveiket, közösen dolgoznak ki koncepciókat a hidrogén üzemanyagcellás közlekedés elterjesztésére, valamint az ehhez kapcsolódó infrastruktúra kiépítésére. A hidrogénmobilitás fejlesztéséhez szükséges EU-s és hazai kormányzati forrásokra is összehangolt projektjavaslatokkal pályáznak.
A Mol fejlesztéseiről szólva elmondta, hogy a százhalombattai Dunai Finomítóban megvalósuló zöld hidrogén beruházás lehetővé teszi, hogy 2024-től megújuló villamos energiából állítson elő évi 1600 tonna karbonsemleges hidrogént a vállalat.
Tiszaújvárosban végez zöld beruházást a Mol Petrolkémia.
Az MVM Hálózat több mint 200 kilométeres szakaszon fejleszti áramhálózatát, ennek a projektsorozatnak a részeként feszítették ki a Szentes közelében a Tisza felett 50 méteres magasságban átívelő távvezetéket is.