A májusi fejlesztések után ismét kapacitásbővítést hajtott végre az Orosházaglas síküvegfeldolgozó, az év második felében pedig kezdődik a 877 milliós nagyberuházás.
Csaknem 82 millió forintból bővítette síküveg megmunkáló kapacitását az Orosházaglas Kft. Az összeget felerészben európai uniós forrás fedezte, a fennmaradó részt fele-fele arányban saját forrásból és banki hitelből finanszírozták – mondta el Csüllög Zsolt létesítménymérnök.
A fejlesztéstől kapacitásnövekedést, minőségjavulást és selejtcsökkenést várnak, továbbá palettájuk is bővül olyan termékekkel, amelyek gyártására eddig a nagy méretből fakadóan, logisztikai okokból nem vállalkoztak.
A csaknem kétszáz főt foglalkoztató vállalat májusban a Széchenyi 2020 program keretében négyszázmillió forintból bővítette építőipari gyártókapacitását, lamináló berendezést és sík temperáló edző kemencét állítottak be. Így a gyártókapacitása 263 ezer négyzetméterről 303 ezer négyzetméterre nőtt.
Az Orosházaglas azonban nem áll meg, már újabb nagyberuházást tervez: 877 millió forint értékben lamináló sort, edzőberendezést és CNC megmunkálóközpontot vásárolnak és telepítenek. Ehhez az EU-s Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programból (GINOP) 400 millió forintot kap, s a fejlesztést jövő év első negyedévében tervezi lezárni.
A síküveg feldolgozással, edzett és szigetelő üveg gyártással foglalkozó vállalat árbevétele 2015-ben 3,46 milliárd forint volt. Az export aránya 47 százalékos, termékeiket főként Németországba, Ausztriába és Szlovákiába szállítják. Budapesten olyan épületek üveg homlokzatának kivitelezése fűződik a nevükhöz, mint az Arena Plaza, a Corvinus Egyetem C épülete, a Haller Kert vagy a Nemzeti Színház.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.