A Várkert Bazár közelében tíz éve üresen álló Ybl Vízház kulturális és rendezvényközpontként válik újra látogathatóvá.
Megkezdődött a Pallas Athéné Alapítványok tulajdonában lévő Ybl Vízház épületének felújítása - írja a portfolio.hu. A Duna-parton a Várkert-bazár bejáratánál álló épület a rekonstrukciója után ősszel kulturális és rendezvényközpontként nyitja meg kapuit.
A világörökség részét képező épületet Ybl Mikós tervezte, építés 1875-ben kezdődött. Eredetileg a Királyi Palota vízellátási rendszereként, gépházként működött, déli része a vízmű gépészeti berendezéseit foglalta magába, északi része kávéházként üzemelt. A Duna vizének megszűrését egy hat teremből álló ciszternarendszer biztosította, a kavicsréteg segítségével megtisztított vizet egy csaknem ezer méternyi csőhálózaton keresztül szivattyúzták fel a királyi palotához. Idővel a gépház elvesztette szerepét, így a teljes épületet étteremmé alakították át. A második világháborúban az épület megsérült, ezt követően állapota és színvonala rohamosan romlott. A lepusztult épületet 1992-ben renoválták, kaszinóként és rendezvény-helyszínként működött, azonban tíz éve bezárták. Állaga azóta újra leromlott, így belső terei felújításra szorulnak.
A teljes felújítás költsége várhatóan 600 millió forint lesz. Ennek eredményeként az épület a múltjához méltóan tudományos konferenciáknak, rendezvényeknek, valamint kortárs képzőművészeti kiállításoknak ad majd otthont, tehát a jövőben a nagyközönség is látogathatja. Emellett kávéház és bisztróétterem is helyt kap a falai között.
Az épületben már megkezdődtek a belső előkészítő munkálatok, a Pallas Athéné alapítványok vagyonát kezelő Optima Befektetési Zrt. közleménye szerint a felújítás kivitelezőjét 2017 első negyedévében választják ki.
A Várkert Kaszinó néven is ismert Ybl Vízház tavaly júliusban került a Pallas Athéné Alapítványok tulajdonába, 10,5 millió eurós (mintegy 3,2 milliárd forintos) vételáron.
A vállalatcsoport minősítése maradt a BB- sávban, míg a vállalati kötvény ugyanezt az értékelést érte el.
Új időszámítást hozhat a hazai vasút- és hídépítésben a STRABAG Vasútépítő Kft., a Széchenyi István Egyetem és a V-Híd konzorciuma által megvalósuló fejlesztés, ami a papíralapú dokumentáció helyett a digitalizáció és az automatizáció révén, hatékonyabbá és átláthatóbbá teheti a vasút-, valamint hídépítéseket.