A cég a kockázatmenedzsment fejlesztésén és a hídépítési hibák minimalizálásán dolgozik egy GINOP pályázat keretében.
Az A-Híd Zrt vezette konzorcium sikeresen pályázott a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) „Versenyképességi és kiválósági együttműködések” című felhívásra, melyet a 2014-2020-as uniós programozási időszakban hirdettek meg. A hármas konzorcium tagjai még a győri Széchenyi István Egyetem és az intézményhez tartozó Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar, valamint a Project Control Expert Tanácsadó Kft.
A konzorcium az említett felhíváson belül a „Hatékonyabb és fenntarthatóbb építőipari megoldások a kockázatmenedzsment és a műszaki kutatás eszközeivel” című projektre kötött támogatási szerződést a Nemzetgazdasági Minisztériummal 2016. december 21-én. A megvalósításra 36 hónap áll rendelkezésre, így a tervezett befejezés időpontja 2019. december 31.
A projekt célja az építőipari vállalatok hatékonyságának növelése két területen:
1. Az építőipari kockázatmenedzsment folyamat- és szoftverfejlesztés, melynek két fő pillére:
2. A hídépítési munkák tervezésében és kivitelezésében hosszú ideje megoldatlan, visszatérő műszaki típushibák széles körű feldolgozása, új, hatékonyabb konstrukciók kifejlesztése.
A projekt keretein belül a következő témákban történik kutatás-fejlesztési tevékenység:
A projekt megvalósításában konzorciumi szinten nagyságrendileg száz fő vesz részt: az A-Híd Zrt. mérnökei mellett egyaránt szerepelnek egyetemi tanárok, professzorok, kutatók is.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.