A Magasépítés 2017 hiánypótló fórumként párbeszédet biztosít, és bemutatja az ágazat problémáit, akárcsak a kezelésükhöz szükséges eszközöket.
Az ÉVOSZ (Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége) és az MMK (Magyar Mérnöki Kamara) fővédnökségével első alkalommal rendezik meg a Magasépítés 2017 konferenciát. A Market Építő, a KÉSZ, a Strabag, a ZÁÉV, a Bau-Systeme 92, a Betonpartner és a Ferrobeton által támogatott találkozót március 8-án, szerdán a Central European University (CEU) Nádor utcai új épületében rendezik.
A rendezvény sajtóközleménye szerint előadásokkal és kerekasztal-beszélgetésekkel mutatja be az építőipar változásait, kihívásait és a problémák lehetséges megoldásait. „A Magasépítés 2017 egy hiánypótló fórum, amely arra hivatott, hogy lehetőséget biztosítson a szakmabeliek számára a közös párbeszédhez, hasznos információkat nyújtson az ágazatot érintő problémák orvosolásához” – áll a közleményben.
A konferencia fókuszában a változó építőipari helyzet jellegzetességei, valamint az ezek által generált új megoldások állnak, amelyeket a hazai és nemzetközi piac meghatározó szakértői mutatnak be.
A szervezők a közleményben hangsúlyozzák, az ágazatban beindult növekedés miatt a kapacitás jelenti majd a fejlesztések legnagyobb kihívását. „Folyamatosan erősödik a versenypiaci beruházások aránya, azonban a fellépő szakemberhiány, az eddig alacsonyan kalkulált munkabérek és az alultervezett költségvetések miatt a kivitelezési költség drasztikus növekedésnek indulhat a jövőben” – olvasható a tájékoztatóban.
A beharangozó emellett felsorolja az ágazat fejlesztendő mutatóit:
A Magasépítés 2017 többek között arra keres és adhat választ,
A közlemény szerint elengedhetetlen, hogy Magyarország a lehetőségeihez mérten kövesse a Nyugat-Európában fellelhető építőipari trendeket, melyek a munkavállalók időbeosztását, fizetését, illetve munkakörülményeit is merőben érintik. „Egyre szigorúbbak az építőipar teljesítményével szemben támasztott elvárások is – miközben nő a megbízások száma -, ez pedig beruházói oldalon változásokat hozhat határidő és minőségbiztosítási oldalon egyaránt” – áll a közleményben.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.