A 30 százalékos kapacitásnövekedés mellett a nagyobb méretű acélszerkezetek gyártása is lehetővé vált Kecskeméten a Kész Ipari Gyártó Kft. milliárdos beruházásával.
Szerda délelőtt új hegesztő-gyártócsarnokot adtak át a KÉSZ Ipari Gyártó Kft. kecskeméti acélszerkezet-gyárában. A kormány az 1,17 milliárd összértékű projektet 583 millió forint vissza nem térítendő állami támogatással segítette a nagyvállalati beruházási támogatási program keretében.
A fejlesztésben a meglévő nyitott, fedett raktér épületét burkolták körbe, és így egy zárt gyártócsarnokot alakítottak ki a már meglévő festőüzem mellett. A beruházás során egyebek mellett lézervágó és hegesztőgépet, festő-technológiai berendezést, kompresszor állomást, hidraulikus CNC-élhajlítót, valamint 3D lézerszkennert vásároltak.
Az átadó ünnepségen a KÉSZ Ipari Gyártó Kft. ügyvezetője Uhrinyi Balázs elmondta, az új gyárrészleg kialakítását a megnövekedett hazai és nemzetközi megrendelések indokolták. Az új csarnoknak köszönhetően a kecskeméti acélszekezetgyár kapacitása 30 százalékkal nő. Az új gépek és eszközök által a kapacitásnövekedés mellett a nagyobb méretű acélszerkezetek gyártása is lehetővé válik.
Az ügyvezető hangsúlyozta, a vállalkozás fennállásának 35 éve alatt 29 országba exportált szerkezeteket. Ezt a lehetőséget csak folyamatos fejlesztéssel lehet fenntartani, hiszen a térségben óriási a verseny.
A kecskeméti székhelyű KÉSZ Ipari Gyártó Kft. a KÉSZ Csoport tagjaként a világhálón elérhető nyilvános adatok szerint 209 főt foglalkoztat, legutóbbi éves nettó árbevétele 11,3 milliárd forint volt. A kecskeméti gyártóüzem jelentős mennyiségben termel exportra, fő profilját a cég honlapja szerint az ipari és környezetvédelmi létesítmények technológiai acélszerkezetei, vázszerkezetei jelentik.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.