A váci központú építőipari gyártó megvásárolta a beton- és térkőgyártó Readymix Hungáriát.
A Readymix Hungária Kft. és annak leányvállalatai, valamint befektetései 2017 novemberével a német tulajdonú cementgyártó Duna-Dráva Cement Kft. (DDC) tulajdonába kerülnek a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) október 3-án kiadott jóváhagyását követően.
Az akvizícióval a DDC elsődleges célja piaci pozíciójának további erősítése, valamint tevékenységének kiterjesztése az érintett területeken. A felvásárlás lehetőséget biztosít arra, hogy a DDC működő cement, beton, kavics és beton technológiai szaktanácsadó üzletágait további telephelyekkel, tevékenységgel bővítse.
A vállalatcsoport készre kevert transzportbeton üzletága így csaknem kétszeresére nő, a térkő gyártásban pedig új szereplőként jelenik meg a váci székhelyű társaság.
A Readymix Hungária Kft. jogelődjét még 2015-ben értékesítette a mexikói székhelyű CEMEX a több európai országban is jelen lévő Rohrdorfer Group-nak, akitől a DDC most megvásárolta a vállalatot. A novemberi átvételt követően a DDC-nek hat hónapon belül értékesítenie kell bizonyos, önállóan vagy másokkal közösen üzemeltetett betonüzemeit. A GVH határozott arról is, hogy – a hazai gyakorlatában először – az eladások befejezéséig az általa kijelölt fúziós biztos felügyelje az üzemek értékének, gazdasági életképességének megmaradását.
A Duna-Dráva Cement Kft. hazánk egyik meghatározó építőanyag-gyártója, amely cementet, transzportbetont, valamint kavics és beton-adalékanyag termékeket állít elő és szolgáltatásai a betontechnológia teljes spektrumára kiterjednek. Éves konszolidált árbevétele 2016-ban meghaladta a 44 milliárd forintot. A Duna-Dráva Cement Kft. jelenleg két cementgyárban folytat termelést: Beremenden és Vácott.
A Readymix Hungária Kft. 31 transzportbeton üzemmel, négy aggregátum-kitermelő bányával, valamint négy burkolókőgyárral rendelkezik Magyarországon, 2016. évi konszolidált árbevétele pedig 10 milliárd forint felett alakult.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.