A Weinberg sárospataki üzemében mostantól nagy hozzáadott értékű termékeket is gyárthatnak.
Közel egymilliárd forintos fejlesztést hajtott végre a sárospataki Weinberg '93 Építő Kft.
A társaság tájékoztatása szerint a projekt a vállalkozás fémszerkezet-gyártási tevékenységének bővítését segítette elő a cég sárospataki üzemében. A fejlesztés a megmunkálás szinte valamennyi folyamatához kapcsolódott és egyebek mellett lehetővé teszi a nagyméretű és -súlyú munkadarabok megmunkálását. A fejlesztés révén a megmunkálás és a felületkezelés terén is bővült a megmunkálható acéltermékek palettája, jelentős hozzáadott értékű termékek előállítása vált lehetővé. A cég azt közölte, az uniós és saját forrásból megvalósult projekt nagyban hozzájárult a cég versenyképességének növeléséhez, a munkahelyek megtartásához és újak teremtéséhez.
A beruházáshoz csaknem félmilliárd forint vissza nem térítendő támogatás nyert a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei cég a Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése pályázaton.
A sárospataki társaság tavaly csaknem 13 milliárdos árbevétel mellett 700 millió forintot meghaladó eredményt ért el, 118 embernek ad munkát.
Az 1993-ban alapított, magyar tulajdonban levő cég profilja a csarnoképítés, a gyárépítés, a generálkivitelezés és az acélszerkezet-gyártás, utóbbit sárospataki üzemében végzi.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.