Augusztus végéig közel 20 kilométeren fejezi be a munkálatokat a helyi mélyépítő cég.
A márciusban indult nyíregyházi közlekedési projekt hétfői helyszíni bejárásán kiderült, a város 2016-ban nyert hazai forrást közútjai, járdái és kerékpárútjai fejlesztésére. A bruttó 1,882 milliárd forintos beruházást a Ke-Víz 21 Építőipari Zrt. kivitelezi, a munkák egy része már elkészült.
Kovács Ferenc polgármester elmondta, az útfelújítások során a Sóstói út és Szindbádi sétány kivitelezését már befejezték. A további helyszínek: Rövid, Tó, Bocskai, Család, Damjanich, Templom, Nyár, Meggyes, Körte, Mogyoró és Kosbor utca. Összesen 7336 métert érintenek az útfelújítások.
A korábbi földutat új aszfaltút váltja ezeken a helyszíneken 1393 méter hosszan: Mária, Csiha, Vénusz, Borbála, Magdolna, Krisztina, Anna utca.
Kerékpárút épül a Sóstóhegyi úton a Korányi és a Mogyoró utca között (a körforgalomtól a felüljáróig), kapcsolatot biztosítva a Jósaváros/Korányi kertváros számára.
Megújulnak a járdák és kerékpárutak az alábbi utcákon közel 10 kilométeren: Korányi, Deák, Pazonyi, Városmajor, Csanád, Bocskai, Sarkantyú, Epreskert, Körte, Nagykállói utca.
A hétfői bejáráson a polgármester megerősítette azt a korábbi információt, miszerint augusztus végéig lezárulnak a beruházás munkálatai.
A SZABADICS Cégcsoport megerősítette fenntarthatósági elköteleződését: a 2024-es CSRD önnyilatkozat verifikációja után hároméves, átfogó stratégiát alkotott, melyben nemcsak célokat, hanem konkrét lépéseket is meghatározott.
Az atomerőmű nem „polctermék”, azaz a terveket nem lehet csak úgy lekapni a polcról, országonként eltérők a követelmények és mások a telephelyjellemzők. A terveket minden esetben a helyi adottságokhoz hozzá kell igazítani. Ezzel összefüggésben igazolni szükséges, hogy az erőmű tervei megfelelnek a nukleáris biztonsági követelményeknek. Alapvető eszköz erre a célra a biztonsági elemzés, az ezzel kapcsolatos feladatokat a Paks II. projektben a Nukleáris Osztály szakemberei végzik.