A Duna Aszfalt és az EuroAszfalt által kivitelezett ütemnek köszönhetően immár 45 kilométernyi egybefüggő szakasza van a gyorsforgalmi útnak.
Pénteken délben Pilis térségében átadták az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Albertirsa közötti 30 kilométeres szakaszát, mely a Duna Aszfalt Kft. (22 kilométer) és az EuroAszfalt Kft. (8 kilométer) kivitelezésében készült el, nettó 52 milliárd forintból.
A 2017 áprilisában elkezdődött beruházásban
a két település között 29 kilométeren új nyomvonalon valósult meg a kétszer két sávos gyorsforgalmi út, tehermentesítve Monor, Monorierdő és Pilis településeket, illetve távolabbra helyezve a forgalmat Albertirsától.
További 1 kilométeren a meglévő kétsávos út bővült négysávosra.
A projekt jelentős eleme volt, hogy az üllői csomópontnál a korábbi lámpás kereszteződés helyett különszintű csomópont épült. Emellett fontos fejlesztés volt Pilis téréségében egy kétoldali pihenőhely kiépítése Gerje-Pilis névvel (a drónos képeink ezt ábrázolják, miután itt volt az átadó - a szerk.).
A fentieken túl megvalósult fejlesztések:
Ezzel a beruházással, valamint az Albertirsa után korábban átadott szakaszokkal immár 45 kilométeres egybefüggő négysávos szakaszon lehet autózni Üllő és Cegléd között. A pénteki átadón elhangzottak szerint az idén nyáron több mint 11 kilométeren átadják az Abonyig tartó maradék szakaszt is, amit a Duna Aszfalt Kft. kivitelez.
Ennek a folytatásaként az M4-es Abony (Kelet) és Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakaszát a Colas és a Duna Aszfalt kivitelezi 90+859 és a 118+000 kilométer szelvények között. A Szolnok északi elkerülőjeként épülő úton egy új Tisza-híd is megépül, a munkák tavaly augusztusban elkezdődtek.
A pénteki átadón az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára is részt vett. Mosóczi László hangsúlyozta, az M4-es autóút fejlesztése mindkét kiemelt kormányzati cél megvalósítását elősegíti. "Beköti a gyorsforgalmi hálózatba Szolnokot, és újabb magas színvonalú közúti összeköttetést létesít Erdély, Románia felé" - fogalmazott az államtitkár.
Közölte, hogy a 2024-ig tervezett közútfejlesztési projekteket keretbe foglaló Útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint, amelynek nagyobbik részét, a gazdaság jobb teljesítményének köszönhetően, a magyar büdzsé fedezi.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.