A 27,1 kilométeres gyorsforgalmi út megvalósítja Szolnok elkerülését, két szakaszra bontva építik meg.
A TED-en kihirdették az M4-es gyorsforgalmi út Abony (Kelet) és Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakaszára vonatkozó közbeszerzés végeredményét.
Az érintett szakaszon egy új Tisza-híd is megépül. A Szolnok északi elkerülőjeként épülő út két fázisban valósul meg:
Az első, 18,6 kilométeres szakaszon az alábbi három különszintű csomópont jön létre:
Emellett 18 főbb műtárgy kerül megépítésre, köztük egy 168 méter szerkezeti hosszal bíró Zagyva-híd, továbbá a 110 méteres Millér-híd. Ez a szakasz nettó 67,8 milliárd forintos szerződéses értéken valósul meg.
A második szakaszon a nyertes feladata a 8,54 kilométeres útvonalon a Törökszentmiklós nyugati részét bekötő különszintű csomópont kivitelezése.
Emellett 9 főbb műtárgy kerül megépítésre, melyek közül kiemelkedik
A második szakasz szerződés értéke nettó 57,4 milliárd forint.
A Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig létrejövő M4-esen ez a helyzet a különböző szakaszokon:
A hazai útépítésben eddig példa nélküli fiaskóról - amely során egy átadott útszakaszt teljesen le kellett zárni annak a használhatatlansága miatt - elöljáróban összefoglalható, hogy az előkészítés hiányának a porát a kivitelezőn verte el a közvélemény. Ki kell jelenteni továbbá, hogy a Strabag munkatársai az elmúlt két évben végtelen méltósággal és a minisztériummal folyamatosan együttműködve viselték az őket ért negatív véleményeket. A Magyar Építők riportja.
Az ágazat korszakváltására hívja fel a figyelmet a Portfolio Csoport idei építőipari konferenciája, a Future of Construction. A meghívott előadók, szakemberek arra a fontos kérdésre igyekeznek válaszolni, hogy hol tart az ágazati innovációk gyakorlati alkalmazása.