A 27,1 kilométeres gyorsforgalmi út megvalósítja Szolnok elkerülését, két szakaszra bontva építik meg.
A TED-en kihirdették az M4-es gyorsforgalmi út Abony (Kelet) és Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakaszára vonatkozó közbeszerzés végeredményét.
Az érintett szakaszon egy új Tisza-híd is megépül. A Szolnok északi elkerülőjeként épülő út két fázisban valósul meg:
Az első, 18,6 kilométeres szakaszon az alábbi három különszintű csomópont jön létre:
Emellett 18 főbb műtárgy kerül megépítésre, köztük egy 168 méter szerkezeti hosszal bíró Zagyva-híd, továbbá a 110 méteres Millér-híd. Ez a szakasz nettó 67,8 milliárd forintos szerződéses értéken valósul meg.
A második szakaszon a nyertes feladata a 8,54 kilométeres útvonalon a Törökszentmiklós nyugati részét bekötő különszintű csomópont kivitelezése.
Emellett 9 főbb műtárgy kerül megépítésre, melyek közül kiemelkedik
A második szakasz szerződés értéke nettó 57,4 milliárd forint.
A Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig létrejövő M4-esen ez a helyzet a különböző szakaszokon:
A száz hektáron fekvő terület tervezett fejlesztése során 35-40 hektárnyi parkot és közteret alakítanak ki. 330 milliárd forintnyi állami infrastruktúrafejlesztést is terveznek (többek között az M1-es metró meghosszabbítását) és 250-500 méter magas épületeket is emelhet előre meghatározott területeken a befektető.
Miközben más iparágakban leépítenek, a SWIETELSKY Magyarország Kft.-nél a jövőben gondolkodnak: új keverőtelep építésével, innovatív megoldásokkal és a multinacionális cégcsoport tudásbázisával készülnek a piaci lehetőségekre. Hegyi Zoltán ügyvezető igazgató szerint ugyanakkor az egész hazai útépítésre igaz, hogy nagyobb innovációs potenciál rejlik benne, mint amennyit jelenleg ki tudunk használni.