A tavalyi sikere után idén is dobogóra állhatott az EuroAszfalt az Építők Vitorlás Kupáján.
Összesen 31 építőipari cég 36 hajója teljesítette Balatonfürednél a versenyt a XIV. Építők Vitorlás Kupáján. A két futam alapján a Trentasettével (a galéria nyitóképén) vitorlázó M6 Duna Autópálya Koncesszió Zrt. csapata állhatott a dobogó legfelső fokára. Őket követte a tavalyi címvédőként az Euroaszfalt Zrt. a Remetével, a harmadik helyen pedig a PBM Mélyépítő Kft. végzett az RC 44 hajóval.
A szervezők beszámolója szerint a délelőtti futam remek 7-12 csomós szélben zajlott, itt a győzelmet az M6 Duna szerezte meg. A délutáni futamra jócskán legyengült a szél, ekkor is a Trentasette volt a leggyorsabb. A többek közt táncbemutatóval és divatbemutatóval is egybekötött esti díjátadón kategóriánként, abszolútban és összetettben is díjazták az indulókat.
Ahogy azt korábban is jeleztük, a rendezvény támogatói között többek közt az A-Híd, a Colas, az EuroAszfalt, a Hazai Építőgép Társulás, a Laki, az Óbuda Group, a Peri, a Puskás Konzorcium, a ZÁÉV, a Magyar Építő, a Strabag, a Swietelsky és a Weinberg is ott van. Az esemény gyémánt fokozató támogatója a Molnár Beton Kft., a média részéről a program támogatója a magyarepitok.hu. A rendezvény kiemelt célja, hogy a bevételekből a Balatonfüredi Yacht Club (BYC) utánpótláskorú vitorlázóit támogassa.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.