A megyeszékhely Audi-gyára, futballstadionja és kézilabdacsarnoka, valamint ipari területei is könnyebben elérhetővé válnak a kétmilliárdos beruházásban.
Megkezdődött, Győrben az 1-es főút kétszer kétsávos fejlesztéséhez kapcsolódva a Tóth László utca feletti közúti híd elbontása – adta hírül a beruházó NIF Zrt.
A Strabag Általános Építő Kft. által kivitelezett mintegy 2,17 forintos beruházásban kétszer kétsávosra bővítik az 1-es főút győri szakaszának a likócsi csomópont és az Ipar utca között haladó 710 méteres útvonalát. Emellett további elemeket tartalmaz az átfogó fejlesztés, melynek köszönhetően a város Audi-gyára, futballstadionja és kézilabda-csarnoka, valamint a környező ipari területek is könnyebben elérhetővé válnak majd.
A NIF jelentéséből kiderül, a közlekedők a már kiépített szélesítésen sebességkorlátozás mellett kétszer egy sávon használhatják a főutat. A bontás, majd az építkezés ideje alatt a biztonságos munkavégzés érdekében, a Tóth László utca lezárásra került a főúti híd környezetében. A műtárgy alatt kerékpárral és gyalogosan sem lehet majd közlekedni.
A négysávosítás mellett rekonstrukciós és átépítési feladatokat is elvégeznek az 5500 fős Audi Arénának, a győri futballstadionnak és az Audi győri gyárának is otthont adó terület közlekedési infrastruktúráján. Ennek megfelelően most hétfőn elkezdődött a Dohány utca felújítása is a közművek feltárásával majd kiváltásával. A Dohány utcán egy új körforgalom is épül, valamint rekonstruálják a Reptéri út Dohány utca és Mártírok útja közötti részét is.
Mindezek mellett a Strabag különszintű csomópontot épít a Reptéri útnál, egy felüljárót is kialakítva.
A felújítás alatt a Dohány utca a belváros felé egyirányú lesz, csak az Audi Hungária út felől lehet behajtani. Ezzel egyidejűleg ugyancsak egyirányú lesz a Reptéri út a Dohány utca és Martin utca kötött a Martin utca irányába.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.