A megyeszékhely Audi-gyára, futballstadionja és kézilabdacsarnoka, valamint ipari területei is könnyebben elérhetővé válnak a kétmilliárdos beruházásban.
Megkezdődött, Győrben az 1-es főút kétszer kétsávos fejlesztéséhez kapcsolódva a Tóth László utca feletti közúti híd elbontása – adta hírül a beruházó NIF Zrt.
A Strabag Általános Építő Kft. által kivitelezett mintegy 2,17 forintos beruházásban kétszer kétsávosra bővítik az 1-es főút győri szakaszának a likócsi csomópont és az Ipar utca között haladó 710 méteres útvonalát. Emellett további elemeket tartalmaz az átfogó fejlesztés, melynek köszönhetően a város Audi-gyára, futballstadionja és kézilabda-csarnoka, valamint a környező ipari területek is könnyebben elérhetővé válnak majd.
A NIF jelentéséből kiderül, a közlekedők a már kiépített szélesítésen sebességkorlátozás mellett kétszer egy sávon használhatják a főutat. A bontás, majd az építkezés ideje alatt a biztonságos munkavégzés érdekében, a Tóth László utca lezárásra került a főúti híd környezetében. A műtárgy alatt kerékpárral és gyalogosan sem lehet majd közlekedni.
A négysávosítás mellett rekonstrukciós és átépítési feladatokat is elvégeznek az 5500 fős Audi Arénának, a győri futballstadionnak és az Audi győri gyárának is otthont adó terület közlekedési infrastruktúráján. Ennek megfelelően most hétfőn elkezdődött a Dohány utca felújítása is a közművek feltárásával majd kiváltásával. A Dohány utcán egy új körforgalom is épül, valamint rekonstruálják a Reptéri út Dohány utca és Mártírok útja közötti részét is.
Mindezek mellett a Strabag különszintű csomópontot épít a Reptéri útnál, egy felüljárót is kialakítva.
A felújítás alatt a Dohány utca a belváros felé egyirányú lesz, csak az Audi Hungária út felől lehet behajtani. Ezzel egyidejűleg ugyancsak egyirányú lesz a Reptéri út a Dohány utca és Martin utca kötött a Martin utca irányába.
A Terrán idén ősszel játékra hívta a tetőfelújítás- vagy csere előtt állókat, ezáltal lehetőséget adva egy otthon tetejének arra, hogy új életet kezdjen.
A 3D nyomtatás már nagyjából két évtizede elérhető technológia. Egyre elterjedtebb hazánkban is, ugyanakkor az építőipart lassabban érte el a többi szektornál, ami az ágazat korábban tapasztalt alacsony digitalizációs fokával magyarázható. Ahogyan azonban a robotika és a 3D modell alapú tervezés egyre elterjedtebb lett az iparágban, úgy lehetőség nyílt arra, hogy a pionír vállalatok is magukévá tudják tenni a 3D nyomtatást, a betonnyomtatás által.