Világszerte nagy volt az érdeklődés, összesen 90 érvényes részvételi jelentkezés érkezett a különböző építészirodáktól.
Lezárult az Új Közlekedési Múzeum nemzetközi tervpályázatának előminősítési szakasza: a 11 meghívott építésziroda mellett négy újabb pályázó kapott lehetőséget a megmérettetésen való részvételre.
A kőbányai Északi Járműjavító területén megvalósuló, nagyszabású kulturális fejlesztésre kiírt pályázat világszerte nagy érdeklődést váltott ki, összesen 90 érvényes részvételi jelentkezés érkezett - közölte a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum kedden az MTI-vel.
A közleményben idézik a múzeum főigazgatóját, aki kiemelte, hogy
a beruházás Európa egyik legjelentősebb, barnamezős területen végrehajtott kulturális projektje, amely izgalmas építészeti, városfejlesztési, örökségvédelmi és tájépítészeti kihívást jelent.
A pályázók köre, a világhírű nemzetközi és neves hazai szakemberek jelenléte garantálja, hogy a bírálóbizottság a legmagasabb szakmai színvonalat képviselő pályaművek benyújtói közül választhatja ki a nyertes tervezőt - hangsúlyozta Vitézy Dávid.
A múzeum a pályázat kiírását megelőzően 11 neves hazai és világhírű külföldi építészirodát kért fel a részvételre. Az előminősítés során a meghívottak mindegyike referenciákkal igazolta, hogy megfelel az előírt alkalmassági követelményeknek. A fennmaradó négy helyre bármely tervező jelentkezhetett, aki teljesítette ugyanezen szakmai kritériumokat.
A tervpályázaton résztvevő irodák között van
Együtt indul a kiíráson
A nemzetközi tervpályázat eredményhirdetése 2019 első negyedévében várható. A beadott pályamunkákat rangos hazai és külföldi szakemberekből álló bírálóbizottság értékeli Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója elnökletével, a zsűri társelnöke Makovényi Ferenc, a Magyar Építész Kamara elnökségi tagja.
A tervpályázattal kapcsolatos eseményekről a pályázat saját honlapján, a www.newtransportmuseum.hu oldalon található további információ.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.