Az ország északkeleti csücskében az M3-as autópálya Mátészalkához közeli szakaszától a csengeri határig vezető 2x2 sávos út újabb szakaszához keres előzetes tervezőket a NIF.
Többször írtunk már a Szabolcs-Szatmár-Bereg megye közlekedését nagyban elősegítő M49-es gyorsforgalmi út projektjéről, legutóbb akkor, amikor az M3-astól induló, Mátészalkát érintve Ököritófülpösig futó, 25,67 kilométeres szakaszának tervezőit kiválasztották. Most a második, Ököritófülpöstől Csengerig, a román országhatárig futó szakasz engedélyezési terveinek előkészítése indulhat el várhatóan az uniós közbeszerzési értesítő adatai alapján.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) egy 17,4 km egybefüggő hosszú, 2x2 sávos, autópályává fejleszthető autóút építkezését készíti elő.
A pályán többek között
Emellett többek között négy átkelő, illetve híd építkezéséhez készítik majd el a terveket: a Mátészalka-Csenger vasútvonalat, a 4138-as, 41142-es és a 4924-es jelű utakat is keresztezni fogja a pálya.
Az M49-es fejlesztése azért is fontos, mert a csengeri határtól nincsen messze az erdélyi magyarságnak fontos Szatmárnémeti, és a román infrastruktúrafejlesztő is aláírta már a határt a várossal összekötő gyorsforgalmi út megvalósíthatósági tanulmányára a szerződést.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.