A Bauma azokat a kiállítókat helyezte előtérbe, amelyek innovatív termékekkel élen járnak az építőipari digitalizáció folyamatában – köztük hangsúlyos szereplőként volt jelen a PERI is.
Münchenben április 8.-14. között rendezték meg a világ vezető építőipari vásárát, a Baumát, melyen a zsalu- és állványtechnikát forradalmasító PERI is részt vett. A németországi szakkiállításon 614 ezer négyzetméteren 55 országból több mint 3500 szakmai kiállító kapott teret, és az idei évben az építőipar digitalizációját helyezték fókuszba.
A vásár a negyedik ipari forradalom iparági technológiáit és innovatív megoldásait mutatta be, alátámasztva azt a tendenciát, hogy az építőipar és építészet területén a digitalizáció lesz a jellemző trend 2019-ben.
A Baumán mutatta be már működő, a zsaluzat- és állványtechnikához, valamint a szerkezetépítéshez köthető digitális megoldásait a német alapítású, Magyarországon is jelen lévő PERI. A vállalat az alábbi forradalmi újdonságokkal rukkolt elő a szakvásáron:
A BIM területén a Peri évek óta az iparág egyik vezetője, számos nemzetközi projekt-referenciával rendelkezik, amelyeket a cég Münchenben is bemutatott.
Az építőipar digitális forradalmában egyre nagyobb teret hódít az épületinformációs modellezés (Building Information Modeling - BIM), amely többek közt megkönnyíti a tervezés-kivitelezés folyamatát, csökkenthetők a tervezési hibák és potenciális extra költségek. A BIM igazából egyfajta digitális építőipar – a 3D-alapú megoldások a tervezéstől kezdve a kivitelezésen át a működtetésig és a bontásig –, amely az építmény összes életfázisában használható.
A 3D nyomtatásra, az automatizálásra és a mesterséges intelligenciára épülő technológiák a közeljövőben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az építőiparban. A jövő építkezése az intelligens és egymással digitálisan összekapcsolt technológiákon és felhő alapú infrastruktúrákon alapul. A Bauma egyik blokkjában a kiterjesztett valóság és a virtuális valóság technológiáival építési helyszíneket jelenítettek meg, bemutatva a digitalizációban rejlő lehetőségeket.
A vásáron bemutatott legfrissebb innovációkra az idei évben mintegy 600 ezer látogató volt kíváncsi.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.