Az elmúlt hat évben emellett a lakásépítések volumenében zajlott le a legnagyobb ugrás.
A tavaly tapasztalt 21 százalékos növekedést is jócskán túlszárnyalhatja a magyar építőipar az Építőipari Vállalkozások Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) elnöke szerint. "Az ágazat termelése 30 százalékot megközelítő ütemben növekedhet az idei év végéig" - mondta Koji László az M1 és a Kossuth Rádió közös műsorában. "Az építőipar 2013-hoz képest 100 ezerrel több munkavállalót foglalkoztat" - tette hozzá.
Hozzátette, az iparág legnagyobb megrendelői az ipari létesítmények és logisztikai központok.
"Mivel Magyarország jelentős forrásokat kapott az Európai Uniótól infrastruktúra-fejlesztésre, ezért nagy az út- és a vasútépítések volumene is" - ismertette az ÉVOSZ elnöke.
Hangsúlyozta: százalékos mértékben a "nagyon nagy mélypontról jövő" lakásépítések száma növekedett a legjobban 2013 óta. "Sokat segítettek a kormány családtámogatási intézkedései, amelyek nélkül a lakásépítések száma továbbra is mélyponton lenne évi 7-8 ezer új lakással" - közölte a szakember.
Az ágazat jövőjéről az ÉVOSZ elnöke úgy vélekedett: 2020-ban 8-10 százalékos növekedéssel már elégedett lenne.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.