A vállalat nagy figyelmet fordít az egészségügyi intézkedések betartására a koronavírus-járvány okozta helyzetben.
A kialakult vírushelyzet kockázati tényezőinek csökkentésére az EBH INVEST-nél fontos megelőző intézkedéseket vezettek be mind az irodai, mind az építkezéseken való munkavégzésre vonatkozóan.
Az építési területen lévő biztonsági személyzet folyamatosan ellenőrzi a belépők testhőmérsékletét rendszeresített lézeres (érintésmentes) hőmérővel – lázas, beteg emberek munkavégzését nem engedélyezik.
A cég építési projektjein a dolgozóknak védőmaszkokat is osztanak annak érdekében, hogy valóban mindent megtegyenek a fertőzésveszély minimalizálása és megfékezése érdekében.
Az EBH INVEST minden építkezésen melegvizes kézmosót alakított ki a dolgozók részére, melynek használata a területre való belépést követően mindenki számára kötelező. Az építkezések frekventált területeit naponta többször fertőtlenítik.
A higiéniai szabályok épületen belüli betartásának érdekében a beléptetőtől az épület bejáratáig kötelező a rendszeres, 2 óránként történő fertőtlenítőszeres permetezés. Amennyiben az építési terület épületen belüli része lehetővé teszi, az épületen belüli fő közlekedési útvonalak fertőtlenítése is kötelező, csakúgy mint a kilincsek, a kapcsolók, a szerszámok és egyéb szükséges eszközök fertőtlenítése.
A vállalat székhelyén a heti irodatakarítási napok számát megduplázták, a dolgozóik folyamatos ellátása érdekében pedig nagy tételben vásároltak kéztisztító- és fertőtlenítőszereket.
Az irodaház területére lépve a dolgozók számára kötelező használni a rendelkezésre bocsátott kézfertőtlenítőket, amelyeket a bejáratnál, a mosdókban, valamint az egyéb közös használatú helyiségekben helyeztek el.
Az irodában való bentlét során azt javasolják a munkavállalók számára, hogy lehetőleg mindenki tartson legalább egy méter távolságot minden irodában tartózkodó személytől. Az irodahelyiségben óránként alapos szellőztetést is végeznek.
Az EBH INVEST mérlegelve az adott feladatok és munkakörök ellátásának lehetőségét, a munkavállalóik jelentős részének biztosította a home office munkavégzést.
A munkatársakkal és külsős partnerekkel, alvállalkozókkal történő személyes megbeszéléseket lehetőség szerint igyekeznek telefonon vagy online platformon intézni. A zárt légteres, irodában tartott tárgyalások számát minimálisra csökkentették.
A távol lévő kollégák közötti hatékony kommunikáció céljából online videomeeting platformokat használnak. A vállalat a dolgozóit szóban, email-en, online chat-en és a zárt céges közösségi csoportban heti szinten tájékoztatja az intézkedések és szabályozások esetleges kiegészítéseiről, változtatásairól.
A SZABADICS Cégcsoport megerősítette fenntarthatósági elköteleződését: a 2024-es CSRD önnyilatkozat verifikációja után hároméves, átfogó stratégiát alkotott, melyben nemcsak célokat, hanem konkrét lépéseket is meghatározott.
Az atomerőmű nem „polctermék”, azaz a terveket nem lehet csak úgy lekapni a polcról, országonként eltérők a követelmények és mások a telephelyjellemzők. A terveket minden esetben a helyi adottságokhoz hozzá kell igazítani. Ezzel összefüggésben igazolni szükséges, hogy az erőmű tervei megfelelnek a nukleáris biztonsági követelményeknek. Alapvető eszköz erre a célra a biztonsági elemzés, az ezzel kapcsolatos feladatokat a Paks II. projektben a Nukleáris Osztály szakemberei végzik.