A MEVA Zsalurendszerek Zrt. által kínált építési megoldás lehetővé teszi, hogy környezetkímélő és költséghatékony módon valósuljon meg a kivitelezés.
Az építőiparban is a gyors és zöld technológiák térhódításának lehetünk tanúi: az innováció fókuszába a környezetterhelés csökkentése, az energiamegtakarítás, vagy az élőmunka hiánya ihlette megoldások kerültek. Ezek az elvek egy ritkán említett területen, a zsaluzásban is terítékre kerültek: műanyag zsaluhéjjal vagy akár 60 %-kal gyorsabb zsaluzással.
A fenntartható fejlődést szem előtt tartó, a környezet védelméért elhivatott cégek szakemberei sorra mutatják be a klímavédelemhez hozzájáruló megoldásaikat, újításaikat. Ezek között a régmúltra nyúlik vissza a MEVA találmánya: a 2000 óta alkalmazott, 100 %-ban famentes, a számtalanszor felhasználható és újrahasznosítható műanyag alkus zsaluhéj, amely Magyarországon a zsaluzásban érdekelt cégek kínálatában egyedülálló technológia.
Ennek az ökológiai szempontból is kedvező megoldásnak számos előnye van:
Így a beton, miközben formaadó anyag és térformáló eszköz, az építészeti eszköztár fontos, mégis takarékos része is lehet. A MEVA „alkus” zsalutechnológiája ugyanakkor nemcsak a nagyberuházásokat gyorsító, költséghatékonnyá és zöldebbé tevő eleme, de a kisebb költségvetésű, akár gyorsan kivitelezhető családi házak homlokzati kialakításához is számos előnyt kínál.
A MEVA az alkus műanyag zsaluhéj feltalálója és egyedüli forgalmazója.
A cég szakemberei azt is büszkén osztották meg, hogy a műanyag zsaluhéj 20 éves pályafutása alatt érvényes 7 év garanciális idő egyetlen esetben sem adott nekik feladatot: senki nem jelzett problémát, nem volt panasz.
A környezetkímélő famentes technológia mellett a másik kihívásra – az előmunkát kímélő gyors építésre – is a MEVA kínálja a megoldást. A Baselben épült úgynevezett „Bau1” torony a maga 178 méteres magasságával Svájc legmagasabb épülete lett. A kivitelezés során a 41 emelet magas épület a MEVA zsalumegoldásainak köszönhetően extrém gyorsan, hetente egy emeletet növekedett.
A keretes falzsalurendszerek teljesítményét és összeszerelési idejét mérő és dokumentáló szervezet legújabb, 2019. évi kiadványában (Handbuch Arbeitsorganisation Bau) tette közzé az eredményt, miszerint a MEVA Mammut XT bármely, a piacon jelenleg elérhető rendszernél időtakarékosabb.
A termék kifejlesztésének elsődleges célját, hogy a legkevesebb kiegészítővel és előszerelés nélkül lehessen egyoldali átkötésű falzsaluzatot használni, az eredmények egyértelműen visszaigazolták. Az adatok szerint az összetett falak esetén a második helyezettnél 25 %-kal, a harmadik helyezettnél 39 %-kal, a hagyományos kétoldali átkötésű megoldásnál akár 60 %-kal is gyorsabban lehet a zsaluzatot összeállítani.
Mindez a jellemzően szakemberhiányos időben komoly előnyt jelenthet a technológiát alkalmazó beruházóknak Magyarországon is.
A MEVA acélkeretes falzsaluk profilvastagsága, ebből adódó kiemelkedő terhelhetősége, az évtizedek óta alkalmazott műanyag zsaluhéj legendás kopásállósága, a tűzihorganyzott felületkezeléssel bizonyítottan olyan tartósságot kínál a zsalueszközök tulajdonosának, amellyel ténylegesen több generáció is dolgozhat a jövőben, a jövőnkért.
További információ: www.meva.net
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.