A közútkezelő a kerékpárutak üzemeltetése érdekében 15 speciális traktorral bővítette járműállományát, és további ötöt vásárol.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt két évben több mint ezer kilométernyi kerékpárút kezelését vette át - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán Szatymazon.
Mosóczi László a Szatymaz-Szeged kerékpárút újonnan épült szakaszánál tartott sajtótájékoztatón azt mondta, Magyarországon több mint 9 ezer kilométer kerékpározásra ajánlott "létesítmény" található, ezek nagyobb hányada kerékpározásra kijelölt út, például kis forgalmú utca, árvízvédelmi töltés, erdészeti út. Hozzátette: országszerte mintegy 4000 kilométer önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút szolgálja a biciklizőket.
2010 óta mintegy 1300 kilométer új kerékpáros-útvonal fejlesztése történt meg Magyarországon - közölte az államtitkár.
A politikus emlékeztetett: a kerékpárutak fenntartása néhány évvel ezelőttig kizárólag a helyi önkormányzatok feladata volt. Egységes üzemeltetési gyakorlat híján a karbantartás színvonala és így az egyes szakaszok állapota eltérő volt. A kormány ezért döntött úgy, hogy bevonja a fenntartásba a 32 ezer kilométeres állami közúthálózatot kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t is. A cég mérnökségi hálózatára és szakembereire alapozva a korábbinál magasabb színvonalon, megbízhatóbban tudja ellátni a kerékpárutak fenntartását - közölte.
Az állami cég elsősorban a lakott területen kívüli, főutakkal párhuzamos vagy törzshálózati kerékpárút-szakaszokat kezdte átvenni 2018 tavaszától. A négyezer kilométernyi hálózat mintegy negyede felel meg ezeknek a kritériumoknak, így az átadási folyamat lényegében lezárult - tudatta az államtitkár.
Az újonnan épülő elemekkel - amelyek közül a politikus példaként említette az Eger-Egerszalók összeköttetést vagy a Tisza-tó teljes körbekerékpározhatóságát biztosító utakat - még gyarapszik az állami kezelésben lévő szakaszok köre. Mosóczi László közölte: a Magyar Közút június végéig a Balatonnál és a Fertő-tónál hat helyszínen közel 23 kilométernyi kerékpárút-szakaszt újít fel csaknem 600 millió forintból.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a cég a kerékpárutak üzemeltetése érdekében már 15 speciális traktorral bővítette járműállományát, újabb öt ilyen eszközt vásárol, és emellett a régi berendezéseiket is alkalmassá tette e feladatok ellátására.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.