Az egyedi műemléképület közönségdíjas lett az Architizer A+ Awardson „Építészet és Megőrzés” kategóriában.
Az ország egyik legösszetettebb műemléképület-rekonstrukciójával és ötcsillagos szállodává alakításával kemény fába vágta fejszéjét 2015-ben a Mellow Mood Hotels, az Archikon és a Market hármasa. Az egyedülálló értékekkel bíró, de rossz állapotban lévő Párisi Udvar épületét kellett helyreállítani úgy, hogy a világ egyik legismertebb hotellánca a nevét adja hozzá.
2019 tavaszán a nagyközönség is megtekinthette az újragondolt házat, ami szebb lett, mint valaha.
Ezt az Architizer és olvasói is észrevették most, közönségdíjas lett a projekt az A+ Awardson „Építészet és Megőrzés” kategóriában.
A számtalan városnéző túra, a különleges programok és a szakmai gondoskodás, amit a projektbe tettek, egyaránt hozzájárult ahhoz, hogy a közönségszavazáson a világ összes tájáról benevezett épületek között nyert a budapesti Párisi Udvar.
A historizáló stílusú, arab, mór és gót jegyeket ötvöző eklektikus ház Schmahl Henrik tervei alapján épült, 1913-ban adták át. A világháborúban és a többszöri átalakításokban erősen leamortizálódott műemléképületben a tervezéssel együtt a restaurátori és rekonstrukciós munkálatok mintegy négy és fél évig tartottak.
A megnyitás óta több díjat is kapott az épület:
Az Architizer A+ Awards az egyik leginkább mértékadó építészeti verseny, az itt díjat érdemelt épületekre az egész szakmai világ felfigyel. A Párisi Udvaron kívül még három magyar alkotás került a fináléba.
A verseny további díjazottjai megtekinthetők az alábbi linken: https://awards.architizer.com/winners-gallery/
A Market Építő Zrt. egyik specialitása a szállodaépítés. Referenciái között szerepel a Hotel Moments Budapest az Andrássy úton -ahol még két hotel kivitelezési munkáit viszi-, a Lánchíd lábánál felépült Hotel Clark és a Hotel Vision Budapest.
A Párisi Udvar Hotel Budapest a Mellow Mood Hotels ötcsillagos komplexuma, a The Unbound Collection by Hyatt szállodalánchoz tartozik, melyet kifejezetten azzal a céllal hoztak létre, hogy az építészete, történelme vagy lokációja miatt különleges épületekből kialakított szállodákat gyűjtse egybe.
Első ízben rendezik meg az Év Építőipari Marketingkommunikációs Eseményét, amelynek egyik fő célja követ dobni az állóvízbe.
A meghatározó piaci szereplőként ismert cég 15 százalékos értékesítésemelkedésről számolt be. A téglák forgalma közel másfélszeresére nőtt és ez még csak nem is a legerőteljesebb lendülettel emelkedő mutató.