Az egyedi műemléképület közönségdíjas lett az Architizer A+ Awardson „Építészet és Megőrzés” kategóriában.
Az ország egyik legösszetettebb műemléképület-rekonstrukciójával és ötcsillagos szállodává alakításával kemény fába vágta fejszéjét 2015-ben a Mellow Mood Hotels, az Archikon és a Market hármasa. Az egyedülálló értékekkel bíró, de rossz állapotban lévő Párisi Udvar épületét kellett helyreállítani úgy, hogy a világ egyik legismertebb hotellánca a nevét adja hozzá.
2019 tavaszán a nagyközönség is megtekinthette az újragondolt házat, ami szebb lett, mint valaha.
Ezt az Architizer és olvasói is észrevették most, közönségdíjas lett a projekt az A+ Awardson „Építészet és Megőrzés” kategóriában.
A számtalan városnéző túra, a különleges programok és a szakmai gondoskodás, amit a projektbe tettek, egyaránt hozzájárult ahhoz, hogy a közönségszavazáson a világ összes tájáról benevezett épületek között nyert a budapesti Párisi Udvar.
A historizáló stílusú, arab, mór és gót jegyeket ötvöző eklektikus ház Schmahl Henrik tervei alapján épült, 1913-ban adták át. A világháborúban és a többszöri átalakításokban erősen leamortizálódott műemléképületben a tervezéssel együtt a restaurátori és rekonstrukciós munkálatok mintegy négy és fél évig tartottak.
A megnyitás óta több díjat is kapott az épület:
Az Architizer A+ Awards az egyik leginkább mértékadó építészeti verseny, az itt díjat érdemelt épületekre az egész szakmai világ felfigyel. A Párisi Udvaron kívül még három magyar alkotás került a fináléba.
A verseny további díjazottjai megtekinthetők az alábbi linken: https://awards.architizer.com/winners-gallery/
A Market Építő Zrt. egyik specialitása a szállodaépítés. Referenciái között szerepel a Hotel Moments Budapest az Andrássy úton -ahol még két hotel kivitelezési munkáit viszi-, a Lánchíd lábánál felépült Hotel Clark és a Hotel Vision Budapest.
A Párisi Udvar Hotel Budapest a Mellow Mood Hotels ötcsillagos komplexuma, a The Unbound Collection by Hyatt szállodalánchoz tartozik, melyet kifejezetten azzal a céllal hoztak létre, hogy az építészete, történelme vagy lokációja miatt különleges épületekből kialakított szállodákat gyűjtse egybe.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.