Új silókkal bővül a betonadalékszer gyártó üzem Sóskúton, valamint létrehoznak egy új továbbképzési központot is.
A Mapei Kft. a piac kismértékű erősödése mellett 11 százalékos növekedést tervez 2021-ben – derült ki a lapunkhoz is eljuttatott sajtóközleményből. A várakozások szerint a megújult és kibővített otthonteremtési program kedvező hatással lesz és tovább élénkíti a felújítási kedvet. A vállalat bizakodó, több fejlesztést, valamint a múlt évihez hasonló létszámbővítést tervez az idei évben.
Új silókkal bővül a betonadalékszer gyártó üzem a Pest megyei Sóskúton, valamint létrehoznak egy új továbbképzési központot szakembereknek, valamint tanműhelyeket a szakoktatás számára a tervek szerint szintén Sóskúton.
Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője aggodalmának adott hangot amiatt, hogy az építkezések és a felújítások felfutása következményeként sokan megfelelő szakértelem és gyakorlottság nélkül vállalkoznak építési munkákra, ami komoly károkat és zavarokat okozhat a piacon, rombolva az építő szakmák presztízsét.
A vállalat értékelése szerint az eredmények háttere, hogy a koronavírus-járvány első hulláma miatti korlátozások nem érintették közvetlenül az ágazatot.
A beruházások nem álltak le, a lakosság felújítási kedve nem lassult jelentősen, ezért az építőipar a nehézségek ellenére is stabilnak volt mondható.
Mindennek következtében a hidegburkolatokhoz, valamint az ipari padlókhoz kapcsolódó termékvonalak kiemelkedő eredményt nyújtottak, míg az építéskémia termékvonal eredményei elmaradtak a várakozástól az új beruházások csökkenése miatt.
Az export eredményeinek jelentős javulását az exportpiacok építőiparának dinamikája táplálta, melyet új termékek gyártásával sikerült kiaknázni.
A Mapei Kft. december végi belföldi forgalma 22,677 milliárd forint volt, 16,7 százalékkal több mint egy évvel korábban. Az export jelentősen nőtt, december végén meghaladta az 548 millió forintot, ami 58,9 százalékos bővülés az előző évi adatokhoz képest. A vállalat alkalmazotti létszáma 6,5 százalékkal, 211 főre bővült 2020-ban.
„Minden idők legjobbjaként értékeljük az eredményeket. Nagyon hálásak vagyunk, hogy a koronavírus-járvány okozta nehézségek és az építőipar teljesítményének csökkenése ellenére is szép növekedést érhettünk el"
– mondta Markovich Béla.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.