A hollandiai Delftben különlegesen precízen kellett kialakítani egy kör alakú laboratóriumot.
A defti Deltares Intézetben a víz- és földalatti mozgásokat vizsgálják, ehhez volt szükséges a nagy gravitációs erők segítségével egy centrifuga-hatást kiváltó berendezés kiépítése, mellyel felgyorsítják a speciálisan meghatározott geotechnikai folyamatokat, és mértékarányosan szimulálva lerövidítik azokat – derül ki az Építészfórum cikkéből. Az ehhez szükséges kör alakú kutatólaboratóriumban pontos elvárások votlak, melyekhez speciális zsalutat kellett. Ennek a feladatnak a MEVA rendszerei jól megfeleltek.
A geocentrifuga rendszere egy két köbméteres, egy emeletes épület, melyben a a maximális gyorsulás közel 500 km/h-s tempóra viheti fel a sebességet (ez 3,7 fordulatot jelent másodpercenként). Mivel az épület betonpalástját ennek köszönhetően különösen nagy erők érik, a tervezéskor és kivitelezéskor kiemelt fontosságú volt az, hogy az egyedi formájú épületben a beton felülete különlegesen sima legyen így előzve meg a felületi súrlódást és a légörvények felesleges kialakulását.
A 4,25 méter magas falnak tökéletesen kör alakúnak kellett lennie, az egyenetlenségeket úgy tudták a legjobban elkerülni, hogy a betonozást egy ütemben végezték el.
Mivel a 40 cm vastag betonhoz a statika 10 cm raszterben elhelyezett 20 mm-es különösen vastag pálcákból készült kétsoros vasalást igényel, lehetőleg minél kevesebb átkötési hellyel kellett a zsalut felépíteni – írja a MEVA tájékoztatása alapján az Építészfórum.
Roy Wubben, a kivitelezést vezető építész rámutatott: a jelentős kihívást képező munka a MEVA szakértőinek támogatásával és a cég Radius zsalurendszerével volt elképzelhető.
Az óriási méretű és egyedi formájú zsalu építéséhez 330 m2 összterületű Radius zsalut használtak
- tette hozzá.
Mint kiderült, nem az első ilyen munkája volt a De Hilster Betonwerkennek a MEVÁ-val és mint sok másik projekjtén is, itt is több különböző MEVA terméket alkalmaztak. A centrifuga szerkezetének alapja alatt először AluStar elemekkel egy légcsatornát hoztak létre. A biztosítófal kialakításához pedig a Mammut 350-es rendszert, valamint a MEP tartóállvány 45 elemét vették igénybe.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.