A megemelt forrásmennyiség a kiírás eddigi elemei mellett az iparági duális képzés megerősítésére és az ágazati digitalizáció felgyorsítására is fordítható.
Az építőipart támogató újabb eszközökről hozott döntéseket a kormány - derült ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) híréből. Schanda Tamás, a tárca miniszterhelyettese bejelentése szerint az egyik legfontosabb lépésként
2022-2023-ban összesen 24 milliárd forintos keretösszeggel folytatódhat az ÉPÍTŐ támogatási program.
"A hozzávetőleg 340 ezer embert foglalkoztató szektorban a vírusválság idején is nőtt a munkavállalók száma" – hangsúlyozta Schanda Tamás. "Az átfogó intézkedéssorozat eredményeként már rövidtávon akár 20 százalékos hatékonyságjavulás is elérhető lehet. Ez a záloga annak, hogy a szektor rövidebb kivitelezési időkkel tudja támogatni az épített környezet magas minőségi és fenntarthatósági elvárásoknak megfelelő fejlődését."
A most bejelentett döntés értelmében a kormány az építéságazat technológiai színvonalának, gépesítettségének javítása érdekében további két évre terjeszti ki az ÉPÍTŐ támogatási programot. Az idén 10,5 milliárd forintos keretösszeg 2022-ben és 2023-ban 12-12 milliárd forintra nő.
A megemelt forrásmennyiség a kiírás eddigi elemei mellett az iparági duális képzés megerősítésére és az ágazati digitalizáció felgyorsítására is fordítható.
További hír, hogy az innovatív és környezetbarát technológiák, építési megoldások, termékek és anyagok széleskörű megismertetése, népszerűsítése céljából továbbfejlesztik a szentendrei Nemzeti Mintaházparkot és Látogatóközpontot.
Mindezek mellett az újonnan elfogadott intézkedések között helyet kaptak a beruházások minőségbiztosításának fokozását, költségkontrolljának biztosítását, az építési-bontási hulladékok újrahasznosítási arányának növelését szolgáló elemek is. Az építési minőség további javítása érdekében korszerű laboratóriumi háttér-infrastruktúra jöhet létre.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.