Szeptember 5-ig várják a Műegyetem hallgatói és oktatói jelentkezését.
A Swietelsky Vasúttechnika Kft. meghatározó szereplője a magyarországi vasútfejlesztéseknek, köszönhetően többek között
Most tehetséggondozási programjukban a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatóinak és fiatal oktatóinak két új pályázatban kínálnak lehetőséget a szakmai fejlődésre.
A nappali tagozatos építőmérnök hallgatóknak szóló lehetőség célja a tehetséges és elhivatott fiatalok célzott támogatása, szakmai fejlődésük elősegítése,
az elengedhetetlen egyetemi képzés mellett a gyakorlati ismeretük bővítése.
A Swietelsky Vasúttechnika Kft. küldetésének tekinti ugyanis a fiatal mérnökök tanulmányainak és ismereteinek fejlesztését, a hazai mérnöki utánpótlás biztosítását – többek között – a vasúti közlekedés területén – foglalja össze a cég a felhívásban.
A másik lehetőség a hallgatókon túl a BME fiatal oktatóit is szeretné megszólítani. Az úgynevezett kutatás-fejlesztési ösztöndíjat a mérnök hallgatók mellett 35 év alatti oktatóknak vagy doktoranduszoknak is meghirdették: ennek a kezdeményezésnek a célja a tehetséges és elhivatott fiatal oktatók és hallgatók célzott támogatása, kutatási munkájuk elősegítése, gyakorlatba ültetése és megvalósítása, továbbá
az építőmérnök hallgatók bekapcsolása a kutatási, fejlesztési és szakmai műhelymunkába.
A program elsődleges célja a tehetséges és elhivatott építőmérnöki hallgatók célzott támogatása, szakmai fejlődésük elősegítése, az elengedhetetlen egyetemi képzés mellett a gyakorlati ismeretük bővítése. A programban való részvétel során
a Swietelsky Vasúttechnika a támogatott hallgató mellé szakmai vezetőt jelöl ki, aki munkájában kíséri és segíti, továbbá biztosítja számára a megfelelő körülményeket, a képzés nyújtotta fejlődési lehetőségeket.
A program időtartama alatt a Swietelsky Vasúttechnika hetente minimum 8 kontaktórát biztosít, ami projekthelyszínen, telephelyen, irodában vagy távolléti formában történik.
A havi bruttó 100 ezer forintos ösztöndíjtámogatás, illetve számos egyéb támogatás 1 évre szól, amelyet pályázati úton lehet elnyerni. Ennek leadási határideje 2021. szeptember 5., a feltételekről, kedvezményekről és a leadás további részleteiről ebben a dokumentumban olvashatnak az érdeklődő hallgatók.
A K+F projektben legalább egy fiatal oktató és legalább egy társ-kutató építőmérnök hallgató vehet részt, nem kizárva annak lehetőségét, hogy további fiatal oktató vagy építőmérnök hallgató vegyen részt a munkában, így csapatok jelentkezése is megengedett. A K+F projekt témáját a fiatal oktató kutatási területe határozza meg, a projektben segédkezik az építőmérnök hallgató.
Bármely építőmérnöki szakmát érintő kutatási témában lehet pályázatot benyújtani.
A Swietelsky Vasúttechnika a támogatott oktató, vagy oktatók, valamint hallgató vagy hallgatók mellé szakmai vezetőt jelöl ki, aki szintén a projekt résztvevője.
A projekt megvalósítása alatt a Swietelsky Vasúttechnika Kft. hetente kontaktórát és szakmai konzultációt is biztosít legkevesebb havi bruttó 200 ezer forint ösztöndíj és számos további kedvezmény mellett.
A jelentkezés határideje szintén 2021 szeptember 5. A pályázatok benyújtásának módjáról, további feltételekről, támogatásokról és lehetőségekről ebben a dokumentumban lehet bővebb információkat olvasni.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.