A fiatalember 18 előadó közül kapta a rangos elismerést. Prezentációjában az M85 gyorsforgalmi út hídépítési kihívásait mutatta be.
Idén tizennegyedik alkalommal rendezték meg a Fiatal Mérnökök Fórumát a Magyar Aszfaltipari Egyesülés (HAPA) szervezésében. Összesen 18, 35 év alatti mérnök tarthatott előadást közlekedés témakörben.
A SWIETELSKY Magyarország Kft-t Fogarasi Viktor okleveles építőmérnök képviselte, aki elnyerte az első díjat. Jutalma, hogy ingyenesen részt vehet az EAPA (Európai Aszfaltburkolat Szövetség) legközelebbi külföldi konferenciáján. A díj értéke 600 000 Ft.
Prezentációját az M85 gyorsforgalmi út hídépítéshez kapcsolódó kihívásairól tartotta. S hogy mi volt a siker titka, arról őt magát kérdeztük.
„Úgy vélem, sikerült ezt az előadást úgy megtartanom, hogy érdekessé tettem a kivitelezést a hallgatóság számára. Az előadásomban betekintést engedtem a projekten megvalósult leghosszabb műtárgy kivitelezési munkafolyamatainak részleteibe, kihívásaiba. Bemutattam többek között az elő és háttöltések építését, cölöpözést, támaszok építését, tartóbeemelések folyamatát, pályalemez betonozását. Térképekkel, rajzokkal és fotókkal illusztráltam azokat a megoldásokat, amiket a projekt során felmerült nehézségekre találtunk ki.”
– fogalmaz az okleveles építőmérnök, aki az Ungvári Nemzeti Egyetem Műszaki karán végzett. A SWIETELSKY Magyarország csapatát 3 éve erősíti.
Első projektje a kaposvári intermodális csomópont kiépítése volt, amelyben munkahelyi mérnökként vett részt. Egy évvel később vette át az M85 gyorsforgalmi út kiépítésének már folyamatban lévő munkálatait, amit hamarosan keresztülhúzott a járványhelyzet.
„A pandémiás időszakban több probléma is adódott. Egyrészt létszámhiány keletkezett, mert sokan lebetegedtek, másrészt a határzár miatt akadozott a szállítás: nem érkezett cement a soproni betonüzembe, így heteket csúszott az építkezés. Ahhoz, hogy ezt lefaragjuk, nagyon pontos szervezés kellett.”
Építőmérnökként ez az ő feladata volt. A problémát nyújtott műszakokkal és plusz kapacitással oldották meg, valamint egy olyan művelettel, ami nagy körültekintést igényelt.
„A hídfők elkészülte után a szokásosnál gyorsabb ütemben emeltük be a tartókat, alapos ellenőrzés után. Ezekkel a jól tervezett megoldásokkal sikerült behozni a lemaradást.”
Az előadások értékelése a közel 110 fős közönség szavazatai alapján történt, amelyből a legtöbbet Fogarasi Viktor kapta. A fiatal mérnök ezen túl új információkkal is gazdagodott, hiszen a konferencián valamennyi előadó igyekezett újdonságokat, innovációkat megosztani a résztvevőkkel. Viktor díja ugyanakkor kihívás is egyben, mert az EAPA (Európai Aszfaltburkolat Szövetség) legközelebbi külföldi konferenciáján nem csak egyszerű résztvevőként lehet jelen, hanem várhatóan előadóként is meghívást kap.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.