A fiatalember 18 előadó közül kapta a rangos elismerést. Prezentációjában az M85 gyorsforgalmi út hídépítési kihívásait mutatta be.
Idén tizennegyedik alkalommal rendezték meg a Fiatal Mérnökök Fórumát a Magyar Aszfaltipari Egyesülés (HAPA) szervezésében. Összesen 18, 35 év alatti mérnök tarthatott előadást közlekedés témakörben.
A SWIETELSKY Magyarország Kft-t Fogarasi Viktor okleveles építőmérnök képviselte, aki elnyerte az első díjat. Jutalma, hogy ingyenesen részt vehet az EAPA (Európai Aszfaltburkolat Szövetség) legközelebbi külföldi konferenciáján. A díj értéke 600 000 Ft.
Prezentációját az M85 gyorsforgalmi út hídépítéshez kapcsolódó kihívásairól tartotta. S hogy mi volt a siker titka, arról őt magát kérdeztük.
„Úgy vélem, sikerült ezt az előadást úgy megtartanom, hogy érdekessé tettem a kivitelezést a hallgatóság számára. Az előadásomban betekintést engedtem a projekten megvalósult leghosszabb műtárgy kivitelezési munkafolyamatainak részleteibe, kihívásaiba. Bemutattam többek között az elő és háttöltések építését, cölöpözést, támaszok építését, tartóbeemelések folyamatát, pályalemez betonozását. Térképekkel, rajzokkal és fotókkal illusztráltam azokat a megoldásokat, amiket a projekt során felmerült nehézségekre találtunk ki.”
– fogalmaz az okleveles építőmérnök, aki az Ungvári Nemzeti Egyetem Műszaki karán végzett. A SWIETELSKY Magyarország csapatát 3 éve erősíti.
Első projektje a kaposvári intermodális csomópont kiépítése volt, amelyben munkahelyi mérnökként vett részt. Egy évvel később vette át az M85 gyorsforgalmi út kiépítésének már folyamatban lévő munkálatait, amit hamarosan keresztülhúzott a járványhelyzet.
„A pandémiás időszakban több probléma is adódott. Egyrészt létszámhiány keletkezett, mert sokan lebetegedtek, másrészt a határzár miatt akadozott a szállítás: nem érkezett cement a soproni betonüzembe, így heteket csúszott az építkezés. Ahhoz, hogy ezt lefaragjuk, nagyon pontos szervezés kellett.”
Építőmérnökként ez az ő feladata volt. A problémát nyújtott műszakokkal és plusz kapacitással oldották meg, valamint egy olyan művelettel, ami nagy körültekintést igényelt.
„A hídfők elkészülte után a szokásosnál gyorsabb ütemben emeltük be a tartókat, alapos ellenőrzés után. Ezekkel a jól tervezett megoldásokkal sikerült behozni a lemaradást.”
Az előadások értékelése a közel 110 fős közönség szavazatai alapján történt, amelyből a legtöbbet Fogarasi Viktor kapta. A fiatal mérnök ezen túl új információkkal is gazdagodott, hiszen a konferencián valamennyi előadó igyekezett újdonságokat, innovációkat megosztani a résztvevőkkel. Viktor díja ugyanakkor kihívás is egyben, mert az EAPA (Európai Aszfaltburkolat Szövetség) legközelebbi külföldi konferenciáján nem csak egyszerű résztvevőként lehet jelen, hanem várhatóan előadóként is meghívást kap.
Az érseki kápolnában különleges technikával készül barokk festményt lehet majd megtekinteni.
A bevezetést megelőző egyeztetésbe bevonták a jelenleg is aktív lakásfejlesztőket.