A vírushelyzet közösségi közlekedésre gyakorolt hatása, a közlekedés zöld jövője, a klímaváltozás hatásai és a fenntarthatóság – ezek voltak az idei Magyar Közlekedési Konferencia főbb témái.
A pandémia miatti két év kényszerszünet után idén ismét megrendezték a Magyar Közlekedési Konferenciát, immár negyedik alkalommal. A szakmai előadást ezúttal Siófokon szervezte meg a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE), a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a MÁV-Volán-csoport, az eseményen a hazai közlekedési szektor valamennyi vezető szakembere részt vett.
Az előadások és panelbeszélgetések a közlekedési szakma elért eredményeit és jövőbeli kihívásait taglalták. Többek között szó volt arról is, hogy
Áder János köztársasági elnök videóüzenetben köszöntötte a rendezvény résztvevőit, amelyben említette a közlekedés és a károsanyag kibocsátás összefüggését. Hangsúlyozta, hogy
a közlekedés újragondolásának feladata a közösségi közlekedés és a teherszállítás gyorsabbá, környezetkímélőbbé tétele, valamint a közlekedés környezeti lábnyomának jelentős csökkentése.
A plenáris ülést követően két kerekasztal beszélgetést is tartottak.
Az első diskurzusban állami vezetők az elmúlt évtized eredményeit vették számba, illetve a jövő kihívásait elemezték az EU által előírt követelmények mentén. A második panelbeszélgetésben pedig a szektor piaci szereplői a generációs kihívásokról az építőipar munkavállalóinak humán oldalát vitatták meg.
A konferencián az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is önálló szekciót kaptak a kerékpárosok az aktív mobilitás szekcióban, Révész Máriusz kormánybiztos vezetésével. A Magyar Közút Zrt. újra megnyitotta az interaktív zónát, ahol izgalmas témák kerültek napirendre.
Az eseményen részt vett Fónagy János a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter helyettese, a KTE elnöke; Mosóczi László az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Révész Máriusz az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos és többek között a hazai közlekedési vállalatok, így a MÁV-Volán-csoport, a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a HungaroControl Zrt., valamint a piaci szereplők vezető képviselői is.
A siófoki esemény két napján több, mint 400 szakember érezte szívügyének, hogy jelen legyen a konferencián.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.