A nézők száma egyre nő, ahogy terjed a híre a szakmában a MAÚT által szervezett online találkozónak, amelyen innovatív vállalatoknak adnak lehetőséget.
Március végén immár 20. alkalommal tartották meg a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság Innovációs Fórumát az online térben. A szakmai szervezet tájékoztatása szerint az esemény által innovatív vállalatoknak adnak lehetőséget, elősorban olyan kis cégeknek, kezdő vállalkozásoknak, akik nem illenek igazán bele a szakmai konferenciák programjába. A néhány éve rendszeresen zajló rendezvény ismertté és népszerűvé vált a szakmai közönség körében, hiszen az Innovációs Fórum sorozatának mostanra minden alkalommal legalább 100–200 állandó nézője van.
A MAÚT honlapján megjelent leírás kiemeli, a fórumokon nagyrészt olyan, a közlekedésépítéshez kapcsolódó újdonságokat, fejlesztéseket vagy találmányokat mutatnak be az előadók, amelyek eddig nem kaphattak kellő figyelmet, ám nagy jelentőséggel bírhatnak a szakma számára.
A programban ugyanakkor minden alkalommal egy-egy kiemelkedő szakmapolitikai képviselőt is megszólaltatnak.
A beszámolóban a szervezésben oroszlánrészt vállaló két szakembert, Németh Mónikát, a MAÚT Települési utak bizottságának vezetőjét és Puchard Zoltánt, a Kutatási és innovációs bizottság vezetőjét név szerint is megemlítették. Németh Mónika kiemelte, az egyre nívósabb előadások szintjét az is jelzi, hogy a Siemens a világbemutatót követően három héttel a fórumon mutatta be egy újdonságát. „Talán ennek is köszönhető, hogy nézőink száma egyre nő, ahogy terjed a híre a szakmában az online találkozónak” – fogalmazott a vezető.
Arról is beszélt, hogy egy fórumon általában 5-6 előadó szerepel, akik 30–30 perces előadásokat tartanak. A fórumok rendre csütörtökön reggel 9-kor kezdődnek.
„Minden előadónkat arra biztatunk, hogy legyen büszke arra, amit tud és amit csinál. Az előadók nem csupán az innovációikról számolnak be, de egy rövid cégbemutatóval is készülhetnek, ezzel népszerűsítve a vállalkozásaikat is”
– tette hozzá. Szavaiból az is kiderült, az online rendezvény, majd az ezekből létrejövő tudásbázis ingyenesen elérhető a szakemberek és az érdeklődők számára.
A program hasznosságára egy példával élve elmondta, a BIM (Building Information Modeling) módszertannal már két alkalommal is foglalkoztunk már a találkozókon. „Mivel a modellhez még nem áll rendelkezésre jelentős mennyiségű szakirodalom, több visszajelzést is kaptunk, hogy az ifjú és a fejlődni vágyó mérnök kollégák is ebből az anyagból tanulnak, csemegéznek, hiszen a csaknem tíz órás szakanyagban jelentős tudásbázis gyűlt össze.”
A Németh Mónikával készített interjú teljes szövege itt olvasható.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.