Hódmezővásárhelyen építkeztek, új üzemi csarnok készült el.
Uniós támogatással, mintegy 600 millió forintos beruházással bővítette üzemét és termelési kapacitását az építési betonelemeket készítő Csomiép Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft. – írja a cég közleményében.
A növekvő megrendelői igények kiszolgálása érdekében a cég 2645 négyzetméteres üzemcsarnokkal bővítette hódmezővásárhelyi telephelyét, ahol így már a legújabb technológiák alkalmazására is lehetőség nyílik.
Üzembe állítottak két futódarut, beszereztek egy új, nagy teljesítményű hídmérleget, valamint egy új berendezést a gyártási folyamathoz elengedhetetlen magas nyomású gőz előállítására. Az új csarnokban gyártott termékek előkészítését gyorsítja meg a fejlesztés segítségével vásárolt árokásó-rakodógép is.
A 2022 elején indult és tavaly év végén befejeződött beruházás költségeiből 419,30 millió forintot fedezett feltételesen vissza nem térítendő európai uniós támogatás.
A CSOMIÉP Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft.-t 1989-ben alapította hat állami vállalat és két magánszemély, ma a cég magyar szakmai befektetők tulajdonában áll. Az alapításkor meghatározó tevékenységi kör, a vízrendezéshez kapcsolódó műszaki feladatok ellátása az elmúlt 35 év folyamán kibővült csatornázó elemek, út- és vasútépítési elemek, mezőgazdaságban és a környezetvédelem területén használatos előregyártott vasbeton elemek előállításával. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 116 alkalmazottat foglalkoztató Csomiép Kft. értékesítésből származó nettó árbevétele 2022-ben meghaladta az 5 milliárd forintot, ami 47 százalékos növekedés az előző évhez képest. A vállalkozás adózott eredménye 2021-ben 453 millió, 2022-ben mintegy 644 millió forint volt.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.