Három évtizedes fennállása alkalmából rendezett találkozót a hazai közúti és vasúti műszaki szabályozás szervezete.
Alapítóinak szervezett találkozót a fővárosi Makadám Mérnök Klubban az 1994-ben - létrejöttekor Magyar Útügyi Társaság néven - életre hívott MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság.
Az eseményt Thoroczkay Zsolt, az Építési és Közlekedési Minisztérium Közúti Infrastruktúra Főosztályának vezetője nyitotta meg, majd Suhajda Balázs, a MÁV pálya és mérnöki létesítmények főigazgatója, a MAÚT vasúti alelnöke köszöntötte a résztvevőket – írják a lapunkhoz eljuttatott tájékoztatásban.
Ezt követően Tombor Sándor, a szervezet 22 éven át első és azóta is örökös elnöke kiemelte, hogy „a MAÚT alapítása egy nagyon átgondolt cselekedet volt”. Olyan jelentős mérföldkövekről beszélt, mint a szabályozási rendszer megújítása, az erős külföldi szakmai kapcsolatok megteremtése és fenntartása, az útügyi előírások 2009-ben bevezetett e-UT elektronikus rendszere.
Mindezt követően 2014-ben pedig a vasúti szabályozás is teret kapott a szervezetben, így alakult át az eredetileg Magyar Útügyi Társaság MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társasággá, majd 2017-ben működésbe lépett az e-VASUT vasútügyi előírástár is – derült ki szavaiból.
Ezt követően Nyiri Szabolcs, a MAÚT elnöke beszámolójában kitért arra, hogyan újult meg a társaság, miközben az alapgondolata, miszerint a minőséget tekinti a legfontosabb célkitűzésének, ugyanaz maradt. Hozzátette: nem állnak meg,
folytatják a műszaki szabályozási rendszer harminc éve megkezdett folyamatos fejlesztését és megújítását a szakemberek még erősebb összefogásával.
Rámutatott: több szakmai közösséget is kialakítva létrehozták a 2020 óta sikeresen működő MAÚT Innovációs Fórumot, és néhány hónapja elindult a MAÚT Szabadhézag podcast-sorozata is, aminek célja nem csupán a megszólalók gazdag szakmai életútjának bemutatása a szélesebb közönség számára, hanem a szakmai közgondolkodás formálása is. Mindemellett NextGen névvel közlekedésépítési tehetségprogram indult, amivel a fiatalokat igyekeznek bevonni a szakma életébe – tette hozzá Nyiri Szabolcs.
Zárszóként pedig még azt is kiemelte:
a MAÚT az alaptevékenységen túl igyekszik minden olyan területtel is foglalkozni, amire máshol nem jut energia, erőforrás – ezzel is erősítve a szakterület presztízsét.
Miközben Pakson, az új atomerőmű telephelyén már ezren dolgoznak a terület-előkészítésen, a külföldi gyártóbázisokon is folyik a munka, Szentpéterváron kovácsolják a reaktortartályt. A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a gyártásfelügyelet kapcsán a Paks II. Zrt. szakértői pozitív tapasztalatokra tettek szert.
Az érseki kápolnában különleges technikával készül barokk festményt lehet majd megtekinteni.