A siófoki Hidász Napokon a hídszakma kiemelkedő szakemberei mellett a fiatal mérnököket is díjazták.
Idén június elején immár 14-edik alkalommal rendezte meg a Hidászokért Egyesület Siófokon a hazai hidász szakma legnagyobb rendezvényének számító Hidász Napokat. A háromnapos eseményen többek közt az Év hidásza és az Év fiatal mérnöke díjat is átadták.
A lapunkhoz eljuttatott beszámoló szerint az 1994-ben létrehozott Év hidásza díj célja szakmai példaképek állítása a mérnöki közösség elé, továbbá egy olyan munka reflektorfénybe helyezése, amely sokszor a háttérben, de annál nagyobb felelősséggel zajlik. A díjat az idei évben Wunderlich István, a Duna Aszfalt Zrt. projektvezetője vehette át a díj korábbi birtokosainak belső szavazása alapján.
„Megtiszteltetés számomra és óriási felelősség, hogy 2025-ben én is átvehettem ezt az elismerést” – nyilatkozta lapunknak a szakember, aki többek közt kulcsszerepet játszott a Paks térségében megépült Tomori Pál híd projektjében.
Hangsúlyozta, a díj nem csupán róla szól. „A mögötte álló munka mindig csapatmunka: tervezők, kivitelezők, szakértők, fiatal kollégák közös gondolkodásának, vitáinak, megoldásainak eredménye.”
Hozzátette, kiemelkedő közös munkájuk volt a Tomori Pál híd, amelyet a Magyar Acélszerkezeti Szövetség az ÉV ACÉLSZERKEZETE NÍVÓDÍJJAL tüntetett ki.
„Ez egy olyan projekt, ahol a mérnöki tudás, a felelősségvállalás és az együttműködés kézzelfogható formában öltött testet” – értékelt Wunderlich István. „Köszönöm a bizalmat, a közös munkát és a szakma támogató közösségét! A hídépítés soha nem csak mérnöki feladat: mindig kapcsolatokat is épít” – zárta gondolatait.
A siófoki rendezvényen a Közúti Szakemberekért Alapítvány által létrehozott Év fiatal mérnöke díjat is átadták. Az elismerést az infrastruktúra fejlesztési ágazat 35 év alatti fiatal mérnökei, technikusai, közgazdászai számára hozták létre. A díjat tervező, kivitelező, közútkezelő, kutató szakemberek is elnyerhetik pályázati úton.
Az idei évben a Duna Aszfalt Zrt. szakembere, Horváth Gábor; valamint Tímár István, az A-Híd Zrt. szakembere nyerte el a kitüntetést. A díjakat Dr. Törőcsik Frigyes a Közúti Szakemberekért Alapítvány alapítója és Lehel Zoltán az alapítvány elnöke adták át.
„Ez a díj számomra nem csak elismerés, hanem értékes visszajelzés is, hogy amit elhivatottan végzek nem csak nekem, hanem másoknak is értéket jelent és jelentőséggel bír” – mondta el a Magyar Építőknek Horváth Gábor. „Óriási megerősítés ez, amire tudok építkezni a jövőben. Egyben szimbolizálja azt a közös munkát is, amit együtt a kollégákkal vittünk véghez a Tomori Pál híd építésénél.”
A díjazott fiatal szakember szintén főszerepet játszott a Tomori Pál híd építésében, ahol a Duna Aszfalt acélszerkezeti építésvezetőjeként dolgozott a projektelőkészítés fázisától kezdve egészen az átadásig. Külön kiemelte, hogy a szakmai fejlődése a Duna Aszfaltnál indult meg, lévén ez volt az első munkahelye. „Hálás vagyok azért, hogy kezdetektől fogva bíztak bennem, bátorítottak, és egyből mély vízbe dobtak” – fogalmazott Horváth Gábor.
„Meg kellett tanulnom figyelni, jókor kérdezni, és a kapott tanácsokat ötvözni a meglévő tudásommal – ez a folyamat segített igazán szakemberré válni. Minden itt eltöltött év, megvalósult projekt és kollégáktól kapott szakmai tanács hozzásegített ahhoz, hogy most már ne csak ismereteim, hanem valódi tapasztalataim is legyenek.”
A június 3. és 5. között szervezett idei Hidász Napokon az alábbi kitüntetéseket adták át.
Átlagosan 842 137 forintra nőtt az építőipari kontármunkákból származó lakossági kár mértéke, ami 3,4 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Bár csökkent a kontárkárosultak aránya, a bizalom nem mozdul: a szakemberek teljesítményét továbbra is átlagosan 3,6 csillagra értékeli a lakosság. Megdöbbentően sok a negatív tapasztalat, amelyek szájról szájra terjednek, és erősítik az szakemberekkel szembeni negatív előítéletet – derül ki a Mapei Kft. lapunkhoz eljuttatott Építőipari Bizalmi Index 2025 kutatásából.
Először alkalmazták Magyarországon és rögtön 36 méteres magasságban a PERI moduláris homlokzati állványrendszerét. Budapest szívében, Ferencvárosban a fenntartható építészet jegyében elkészült Metrodom Green 513 lakásos épületének homlokzatát összesen 7000 négyzetméteren borítják örökzöld növények. A lenyűgöző látványt nyújtó zöldfalak kialakítását az első ütemben a PERI állványrendszerei segítették.