Felkészül a Váci út-Üllői út és a Nagykörút vonala.
Új fejezet kezdődik a fővárosi kerékpáros közlekedésben: a Budapesti Közlekedési Központ és az Építési és Közlekedési Minisztérium Irányító Hatósága aláírt két uniós társfinanszírozási szerződést, amelyek új kerékpáros főútvonalak megvalósítását készítik elő – derül ki a BKK közleményéből. A két, összesen 6 milliárd forintos beruházás célja, hogy biztonságos, vonzó és zöld alternatívát kínáljanak a városi közlekedésben – fogalmaznak.
A projektek összértéke így 6 milliárd forint, a TOP Plusz program keretében érkezik meg társfinanszírozásként.
Az Üllői út és a Váci út kulcsfontosságú sugárirányú útvonalak, amelyek összekötik a belvárost a külső kerületekkel. A fejlesztések összhangban hozzájárulnak a környezeti terhelés és a városi zajszennyezés mérsékléséhez.
A Nagykörút esetében a BKK a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között mindkét oldalon kialakítja az akadálymentes, valamint biztonságos gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeit, rendezett körülményeket teremt az üzletek árufeltöltéséhez, továbbá elvégzi a beavatkozásokhoz közvetlenül kapcsolódó zöldfelületek megújítását és bővítését is.A bringasztráda kialakítása mellett elkezdődhet az érintett szakaszon – a villamos infrastruktúrát nem érintve – a teljes keresztmetszet újragondolása is, ideértve a fasorok és a gyalogos burkolatok megújítását is.
Szeptember 2-án újabb közleményt adott ki a BKK, melyben a Váci úti és Üllői úti beruházásról adtak közzé újabb információkat, illetve publikáltak térképeket.
Az EU-s forrás rendelkezésre állását jelentő támogatási szerződés aláírásának köszönhetően hatályba lépett a közbeszerzési eljáráson nyertes VIA FUTURA Kft. megbízatása, így kezdetét veheti a tervezési folyamat, melynek célja, hogy az Üllői út és a Váci út egy-egy további szakaszán
A fizikai elválasztás még vonzóbbá teheti a mindennapi kerékpározást minden korosztálynak és a kezdő biciklizőknek is.
A tervezéskor érintett szakaszok az Üllői út esetében a Nagyvárad térnél, a Váci út esetében a Lehel térnél (Gogol utca) közvetlenül kapcsolódnak a korábbi években már kialakított védett kerékpársávokhoz, de azoktól eltérő módon jöhetnek létre.
Az Üllői úton a tervezési szakasz hossza mintegy 1,05 kilométer: a Nagyvárad tértől az Ecseri útig tart. A Váci úton a védett kerékpársávokra vonatkozó tervezési szakasz hossza csaknem 1 kilométer: a Victor Hugo utcától a Csángó utcáig tart.
Az OPUS TITÁSZ fejlesztésének 324 MVA teljesítménye nagyságrendileg 160 ezer háztartás egyidejű energiaellátásának felel meg.
Az alagútban nincs helye hibának – az MKIF szakemberei minden szenzort, lámpát és kijelzőt ellenőriztek - többek között. Így zajlott a biztonságos és gyors karbantartás lépésről lépésre.