Az új buszsávoknak és a forgalmi rend átalakításának köszönhetően a közösségi közlekedés a nyugati-budai agglomerációban is vonzóbb lehet.
Budakeszi és környékének lakossága az elmúlt években többszörösére nőtt. Ma a Budakeszi úton a reggeli csúcsidőben óránként 1200 autóban mintegy 2000 ember utazik. Eközben ugyanennyien vannak a másfél percenként közlekedő buszokon is. A térségből közlekedőknek tehát legalább a fele autóval indul reggel útnak, és számuk folyamatosan emelkedik. A bedugult sávok és a gyakori torlódások miatt az autóbuszok csak lassan tudnak haladni, menetidejük megnő, így a buszos közlekedés nem vonzó azok számára, akik Budakesziről vagy a térség más településeiről ingáznak a fővárosba.
Azért, hogy a közösségi közlekedés az autózással versenyképessé váljon és kevesebb legyen a Budakeszi úton a budai agglomerációban kialakuló dugó, a Budapest Fejlesztési Központ az érintett önkormányzatokkal – a XII. kerülettel és Budakeszivel – közösen átfogó tervezési programot indít. A cél az, hogy a buszokat - Budapesten belül, Budakeszi belvárosában és még Budakeszi előtt is - válasszák azok, akik most még autóznak.
A BFK az elmúlt héten az érintett önkormányzatokkal arról állapodott meg, hogy a 22-es buszcsalád, valamint a Páty, Telki felől érkező Volán-járatok felgyorsítása érdekében szakaszosan új buszsávokat létesít.
Ahhoz, hogy a közösségi közlekedés az autózással valóban versenyképessé váljon, nemcsak új buszsávokra és forgalmi rendre, de a módváltás segítésére is szükség van. A Budapest Fejlesztési Központ ezért javaslatot tesz Budakeszi területén több új P+R és B+R parkolók létesítésére, valamint a felhasználóbarát kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére is.
A buszsávok kialakításának előkészítése a Budapest Fejlesztési Központ szakmai irányításával a következő hónapokban indulhat majd meg.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.