A tervezési feladat megközelítőleg 3 vágánykilométer hosszú vasúti vonalszakaszt érint.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben felhívást tett közzé a Dunakeszin kialakítandó vasúti rakodó tervezéséről.
A hirdetmény szerint a nyertes ajánlattevő feladata lesz a megközelítőleg összesen 3 vágánykilométer hosszú, egybefüggő vasúti vonalszakaszok (beleértve Dunakeszi-Gyártelep megállóhelyet, a villamosított vontatóvágányt és az ipari park szomszédságában vasúti rakodó kialakítását) kivitelezéséhez szükséges engedélyezési tervek elkészítése, tenderdokumentáció összeállítása, valamint az építési engedélyek megszerzése.
A tervezett beruházás során:
A kiírás szerint Dunakeszi-Gyártelep megállóhelyen 55 centiméter magas peronokat alakítanak ki, fejlesztik az utasforgalmi létesítményeket, kiépítik az utastájékoztatást, mindemellett átalakítják a biztosítóberendezési- és távközlési rendszert, és megtervezik az újonnan létesülő rakodóvágány biztosítóberendezési- és távközlési rendszerét.
A feladat része az érintett műtárgyak építésének, átépítésének, bontásának tervezése, illetve a kapcsolódó útátjárók építésének és átépítésének tervezése.
Az ajánlatokat 2023. február 9-ig várják.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.
Az ÉKM közlekedési infóján az építési miniszter a magyar közlekedés rendszerét átalakító programot hirdetett.