A MÁV beruházásában elkészülő kivitelezés ütemterv szerint zajlik.
Már többször is írtunk arról, az Európa Kulturális Fővárosa programhoz kapcsolódva felújítják Veszprém vasútállomását. A beruházás 1,105 milliárd forintból, részben hazai költségvetési támogatásból és 355 millió erre a célra elkülönített MÁV saját forrásból valósul meg. A munkálatok 2023 februárjában kezdődtek meg, nemrég pedig a MÁV Facebook-oldalán új információk, illetve fotók jelentek meg a projektről.
Ahogyan az állami vasúttársaság is beszámol róla, a felvételi épületben és környezetében folyamatos a munkavégzés: a város felőli részen az akadálymentes bejárat, a peron felőli oldalon pedig az új perontető telepítése kezdődött meg. Arról is írnak, hogy a beruházás keretében akadálymentes mosdót is kiépítenek, itt a burkolási munkákon dolgozik most a kivitelező.
Mindeközben a középperonon már elkészültek a leendő utasbeállók szerkezetei és az állomáson a megújult utasforgalmi területek egy része - a pénztárcsarnokkal együtt - már július elején megnyílik az utasok számára.
A MÁV közleményében kiemelte: a kivitelezés az ütemterv szerint zajlik.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.