A szakaszon a SWIETELSKY Vasúttechnika gépparkjának meghatározó tagja, az RM 80 UHR típusú ágyazatrostáló gép dolgozott.
A tervezett öt nap helyett két és fél nap alatt befejezték a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. munkatársai az ágyazatrostálási feladatokat Cegléd és Ceglédbercel között. A társaság a MÁV FKG Kft. megbízásából hajtotta végre a vasúti pályakarbantartást mintegy 2370 vfm hosszú szakaszon, az RM 80 UHR ágyazatrostáló géppel.
A rostálást a megrendelő kérésére 4 méter szélességben és a betonalj szintje alatt 30 cm mélyen hajtották végre – tájékoztatta lapunkat Patyi Gyula gépkezelő.
A rostálás célja, hogy a vágányszerkezet megbontása nélkül az ágyazati anyagból a szennyeződés eltávolításra kerüljön. A zúzottkő rostálás során a bontott ágyazati anyagból a 32 mm alatti frakció kirostálásra kerül, majd szállítószalagok segítségével a kikerülő rostaalj a vasúti pálya mellé ürítődik.
Ezt a rostaaljat megtisztítva később padkamegerősítésre használják. Ám ha a megrendelő úgy kéri, esetenként az erre speciálisan fenntartott MFS kocsival elszállítják a kiválogatott rostaljat, szennyeződést – tette hozzá Patyi Gyula.
A munka kezdetekor kialakítottak egy ún. befűzési helyet, ahol két-két betonaljat széttoltak egymástól, gödröt ástak az ágyazatba, ebbe illesztették bele a gép kaparóláncát.
A kitermelt anyag egy három síkú szitarostához kerül, amely a durvább elszennyeződéseket eltávolítja, valamint a túlméretezett kőzetanyagot kiszűri. Az előírásoknak megfelelően átrostált zúzottkő újra beépítésre kerül.
A már említett ágyazattisztítás a rostálási folyamat során valósul meg, ezzel együtt az ágyazat megfelelő anyagszerkezetét is kialakítják. A SWIETELSKY Vasúttechnika munkatársai az osztrák a Plasser & Theurer cég által kifejlesztett RM 80 UHR ágyazatrostáló géppel végezték el a feladatot a Ceglédtől induló szakaszon.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.