A napokban nyilvánosságra hozott többi fejlesztéshez hasonlóan itt is egy jelentős ipari beruházáshoz kapcsolódva lép előre a térség közlekedése.
Lapunk is beszámolt az országszerte zöld lámpát kapott közúti és vasúti beruházásokról, amelyek közt szerepeltek a Zalaegerszeg térségében megvalósuló konténerterminál kapcsolódó fejlesztései is.
Utóbbiak egyikeként az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában a 2021 óta épülő, több mint 40 millió euróból megvalósuló konténerterminálhoz egy vasúti bekötés jön létre. Az ÉKM által a TED-en közzétett ajánlati felhívásból kiderül, a nyertesnek a Zalaegerszeg-Zalaszentiván vasúti bekötés tervezési, engedélyezési és kivitelezési feladatait egyaránt el kell végeznie.
Ahogy azt korábban is jeleztük, az itteni beruházásokat az indokolja, hogy a zalaegerszegi-zalaszentiváni térségben ér össze az RFC6 Mediterrán és RFC11 Borostyán vasúti árufuvarozási korridor, ezáltal az érintett vonalszakasz teherforgalma kiemelkedő. Ugyanakkor az érintett 25. számú vasútvonal Zalaszentiván–Zalaegerszeg villamosított vonalszakasz jelenleg teljes hosszában egyvágányú.
Ahhoz hogy ez a szakasz el tudja látni szerepét Európa egyik legmodernebb vasúti-közúti konténerterminálja kiépülése után is, szükséges a kétvágányú kialakítása kitérők beépítésével. Emellett szükség van a biztosítóberendezési és villamosítási átalakításokra, valamint egyéb szakági átalakításokra, úgy mint útátjáró átépítésre vagy közműkiváltásokra.
A közbeszerzésből megadott főbb mennyiségek alapján a beruházás megteremti a fent felsorolt paramétereket, miután összességében mintegy 7,2 kilométernyi egybefüggő országos közforgalmú vasúti pálya vágányait építik majd ki. Ennek részeként
Szintén 7,2 kilométer hosszban felsővezetéki rendszer és távvezérlés (FET/HETA) jön létre; továbbá a vasúti biztosítóberendezés és vasúti távközlés átalakítását is meg kell tervezni és el kell végezni. A közbeszerzés mindezeken túl többek közt a vonalon érintett hat darab műtárgy építését, átépítését, illetve bontását is előírja; akárcsak a vonalon érintett öt útátjáró építését, átépítését és bontását.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.
Az ÉKM közlekedési infóján az építési miniszter a magyar közlekedés rendszerét átalakító programot hirdetett.