A Gyöngyös és Mátrafüred közötti szakaszon a vasúti pályája és a szerelvények teljes állománya megújult.
A Heves vármegyei Gyöngyösön március 26-án megtartották a Gyöngyös-Mátrafüred pályaszakaszának projektzáró rendezvényét. A Mátravasút beruházása 1,2 milliárd forint kormányzati támogatással, 2018-tól két ütemben valósult meg. Az egyik legnépszerűbb erdei kisvasút vasúti pályája és a szerelvények teljes állománya megújult.
Az eseményen az Agrárminisztérium erdőkért és földügyekért felelős államtitkára is részt vett. Zambó Péter hangsúlyozta az erdők rekreációs-egészségvédelmi szerepét. Hozzátette, az állami erdészeti társaságok 2013 óta mintegy 42 milliárd forintot fordítottak az erdei közjóléti-turisztikai infrastruktúra fejlesztésére: erdei iskolák, kilátók, ökoturisztikai központok, tanösvények, erdei szállások újultak meg vagy létesültek.
A fővárostól egyórányi autózásra található kisvasút két vonalon szállítja az utasokat: egyrészt Gyöngyös és Mátrafüred között húzódó sínpályán, másrészt a Lajosházán át Szalajkaházhoz vezető vonalon.
Dobre-Kecsmár Csaba, az Egererdő Zrt. vezérigazgatója ismertette, a fejlesztés előző ütemében a Gyöngyös-Gyöngyössolymos pályaszakasz újult meg, és a Mátravasút gördülő állományának teljes felújítását is elvégezték.
A most érintett mátrafüredi szakaszon több mint 7 kilométeren cserélték ki az ágyazati kőzetet, a régi talpfákat betonaljra cserélték, és nagyobb teherbírású sínanyagot építettek be a pályába. Ennek köszönhetően nőtt a kisvasút pályaszakaszának utasbiztonsága, terhelhetősége, és így növelhető a vasúti vonalon fenntartható járatsűrűség is.
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta: ahhoz, hogy megmaradhasson a kisvasút, új funkciót kellett találni, ebből pedig turisztikai attrakció lett. A Mátravasútnak augusztustól több mint 30 ezer vendége volt - tájékoztatott.
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár a rendezvényen rámutatott: akkor lehet rávenni az embereket a mozgásra, ha élményt nyújtanak hozzá, ezért kerékpárutakat építenek, felújítják a turistaházakat - az elmúlt években a Mátrában öt épület újult meg -, és felújítják a kisvasutakat is. A Mátravasúton a mátrafüredi előtt korábban a Szalajkaházhoz vezető szakaszt adták át.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.