Az útügyi szabályozásban főszereppel bíró szervezet vezetésében elsőként jutott ebbe a pozícióba kivitelezői oldalról érkező szakember.
Új közúti alelnököt választott pénteken a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság (MAÚT). A szervezet budapesti Makadám Klubban tartott közgyűlésén a lemondott alelnök, Kovács Attila helyére Lehel Zoltánt, a Duna Aszfalt Kft. innovációs főmérnökét nevezték ki 51 támogató és 1 ellenző szavazat mellett.
A hazai útügyi szabályozást 1994 óta társadalmi munkában építő MAÚT-ban az elnök mellett a közúti alelnökön kívül egy vasúti alelnök és egy elnökhelyettes dolgozik. A négytagú elnökségében a mostani kinevezéssel elsőként tevékenykedhet a kivitelezői oldalról érkező szakember, ami komoly elismerést, egyben képviseletet jelent a kivitelezői szakma számára.
Lehel Zoltán a magyarepitok.hu-nak elmondta, alelnökként a legfőbb feladatnak az útügyi műszaki előírások megújítását tekinti, amiket a korábbi évek lemaradását behozva hozzá kell igazítani a technológiai változásokhoz is. A Duna Aszfalt szakembere a kinevezése mellett másik két társadalmi szervezetben is betölt egy-egy szerepet: a Magyar Aszfaltipari Egyesülés (HAPA) környezetvédelmi munkacsoport vezetőjeként és a Közúti Szakemberekért Alapítvány kuratóriumi tagjaként is folytatja idén megkezdett munkáját.
A MAÚT jelenlegi elnökségét tavaly választották meg, mandátuma még három évig szól. Az elnök Nyiri Szabolcs a kinevezése után lapunknak ebben az interjúban foglalta össze, hogy milyen program mentén halad a szervezet a mostani időszakban.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.