A kormány gyorsítja a bicikliutak turisztikai fejlesztését: nyolc jelentős projekt indul, köztük a Balatoni Bringakör megújítása.
A június 30-i kormányinfón beszámoltunk róla, hogy a kormány elégedetlen az elmúlt években lezajlott kerékpárútépítési programmal, és annak megújítását tervezi, elsősorban turisztikai céllal. Ennek megfelelően a kabinet módosította az országos közúti közlekedési projektek és a hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listáját. A Magyar Közlönyben megjelentek szerint a döntéssel kiemelt beruházássá vált:
A Budapest-Balaton útvonalnak már korábban elkészült a megvalósíthatósági tanulmánya, ebből kiderült, a nyomvonalnak csak egy-egy rövid, nem összefüggő szakasza van jelenleg kiépítve a mintegy 90-120 km hosszúságú útvonalon.
A Balatoni Bringakör hossza 208.1 km, melyből 105.6 km önálló kerékpárút és 4 km kerékpársáv, viszont 98.5 km közúton kijelölt kerékpárút (elsősorban a déli parton), melyből 1.5 km forgalmas úttesten halad. Ráadásul az elmúlt években a szükséges felújítási és fenntartás-üzemeltetési munkák elmaradása miatt a létesítmények állapota leromlott. Ezen felül az elmúlt évtizedben jelentősen nőtt a kerékpározók száma, így a nyári időszakban a kerékpárutak kapacitása sem megfelelő.
A hazánkba Szlovákiából beérő EuroVelo 6 kerékpáros útvonalon a mintegy 280 km hosszúságú Rajka–Budapest szakaszt tervezik kiépíteni. A tervekben a meglévő infrastrukturális elemek hasznosítása, fejlesztése, illetve új szakaszok – esetenként új hidak – kialakítása szerepel. Mindezek mellett táblázást és pihenőhelyek elhelyezését is tervezik.
(fotó: bringaznielmeny.hu)
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.