A fővárost a Balatonnal és Béccsel is bicikliúttal szeretnék összekötni, véglegesedik a 2100 milliárdos útfejlesztési program, szerdán eldőlhet a Nyugati, a Déli és kelenföldi pályaudvar sorsa – ezeket a híreket hoztuk az eheti kormányinfóról.
A fővárost a Balatonnal és Béccsel is bicikliúttal szeretnék összekötni, véglegesedik a 2100 milliárdos útfejlesztési program, szerdán eldőlhet a Nyugati, a Déli és kelenföldi pályaudvar sorsa – ezeket hoztuk az eheti kormányinfóról.
Lázár János a szokásos heti sajtótájékoztatóján elárulta, a kormány elégedetlen az elmúlt években lezajlott kerékpárútépítési programmal, és annak megújítását tervezi. „A kormány komoly terveket fogalmazott meg turisztikai céllal, mint például a Budapest-Balaton kerékpárút, vagy a Bécs-Budapest kerékpárút. Ezekben azonban igen szerény előrehaladást tudott felmutatni Révész Máriusz kormánybiztos úr a legutóbbi kormányülésen” – fogalmazott a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Hozzátette, az elmúlt három évben 1000 km bicikliút épült uniós forrásokból, és ez „szép eredmény”, de ezeket alapvetően nem turisztikai célra használják. A kerékpárügyi kormánybiztos ennek megfelelően azt a megbízást kapta, hogy szeptemberig dolgozzon ki új munkatervet a turisztikai célú kerékpáros fejlesztésekre.
Arra is kitért, a kormány asztalán van egy 2100 milliárdos útfejlesztési program, ami „néhány pontján lyukas”, tehát forráshiányai vannak. Ennek az ütemezéséről és preferenciáiról fog a kormány végleges döntést hozni, a programnak 2022-ig teljesülnie kell.
Decemberig nem nyúlnak az otthontámogatáshoz
Lázár Jánost a magyarepitok.hu a januártól kibővített otthonteremtési támogatási rendszer első félévéről kérdezte. Arra kérdésre válaszolva, hogy az eddigi tapasztalatok alapján kell-e változtatni rendszeren, Lázár János elmondta, félév alapján korai lenne a számok mélyebb elemzése, az átfogó értékelést csak decemberben fogják elvégezni.
(fotó: magyarepitok.hu)
A miniszter ugyanakkor elmondta, a kormány biztató számnak tartja, hogy idén eddig 10 ezer egyszerű bejelentést tettek a 300 négyzetméternél kisebb lakóingatlanok építésére, míg tavaly egész évben hatezer építési engedélyt adtak ki. A CSOK-kal kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy eddig több mint hatezer támogatást utaltak ki, és mintegy tízezer vár elbírálásra, ami szintén megfelelő szám. „Az építőipar szempontjából az építkezések csak az év második felében fognak megjelenni, de ezzel eleve így kalkuláltunk.”
A Széchenyi-könyvtárról már sikerült megegyezni
A magyarepitok.hu a Budapestre tervezett nagyberuházásokról is kérdezte a minisztert, aki válaszában elárulta, a legutóbbi kormányülésen – a tervezettől eltérően - nem sikerült ezekről végleges döntést hozni Tarlós István főpolgármester távol maradása és más napirendi pontok elhúzódása miatt. „Továbbra is nyitott kérdés, mi lesz a Nyugati felújításával, mi lesz a kelenföldi fejlesztéssel és mi lesz a Déli pályaudvarral. Továbbá kérdés az, hogy mit fogunk csinálni a parlamenti negyeddel, a Nemzeti Múzeum kapja-e meg építési területként, vagy más fejlesztés lesz.”
Lázár János hozzátette, kivételt a Széchényi-könyvtár képez, amiről a legutóbbi kormányülésen az egyeztetés lezárult. „A döntés a könyvtárnak otthont adó F épület felújításáról szólt. A könyvtár részben marad a várban, a raktárak viszont kiköltöznek.”
A kormány a nyitva maradt ügyekben a július 5-i, szerdai kormányülésen hoz döntést.
(magyarepitok.hu)
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.