A Csepelen működő cég 2,5 milliárdos raktárfejlesztési programot indított el, melyben a területe is kizöldül, és az épületei is korszerűsödnek.
Az iho.hu azt írja, a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) még idén megkezdi egy 11 ezer négyzetméteres raktárépület második és harmadik ütemének építését, és egy további, 12 négyzetméteres, három ütemben készülő raktár kivitelezését is. A tervezett átadás 2017 márciusa, a Csepel-sziget északi részén, 108 hektáron működő állami cég már megkötötte a hosszú távú bérleti szerződéseket.
Először jut szerephez hazánkban a LEED
A 2,5 félmilliárd forintos projektben Magyarországon először alkalmazzák a LEED környezettudatos minősítést raktárépületek kivitelezésénél. A BSZL ezzel összhangban parkosítja a Szabadkikötő területét és korszerűsíti a régi épületeket.
A szabadkikötőben tavaly októberben zárult le egy 3,5 milliárdos fejlesztés, ebben megújultak a közúti és vasúti szállítási utak, új hajóállások létesültek, továbbá 40 hektárnyi, eddig nehezen megközelíthető terület vált elérhetővé. Ezekre támaszkodva új raktárak épültek, melyek megújuló energiát is használnak. Az útfejlesztések a belső utakra terelték a teherforgalom egy részét, enyhítve a csepeli közutak terhelését.
Idén már félezer hajó rakodott, közel félmillió tonna árumozgással
A több mint 150 hektáron működő BSZL az elmúlt években közel tizenötmilliárdos fejlesztéseket hajtott végre, ennek eredményeként 100 ezer négyzetméternyi konténertároló terület, több mint 80 ezer négyzetméternyi raktár áll a fuvarozók rendelkezésére, 21 álláson tudják fogadni a hajókat.
2016 első hat hónapjában közel ötszáz hajó, tizenkétezer vasúti kocsi rakodott a Budapest Dokkban, az árumennyiség megközelíti a félmillió tonnát, ez tíz százalékos forgalomnövekedést jelent 2015 hasonló időszakához képest.
Az Állatorvostudományi Egyetem három pavilonépülete mintegy 7,3 milliárd forintból újult meg.
Az új épület szinte minimális energiát fog igényelni, a beruházásban az elhanyagolt partszakaszt is felújítják.