A pályaépítések jelentős része az iskolák és az önkormányzatok segítésével, illetve használatára valósult meg. Az EU-tól a TAO-rendszer engedélyének meghosszabbítását kérik.
Nagyjából ezer pálya épült társaságiadó-kedvezményből (TAO) az elmúlt öt évben, a versenyengedéllyel rendelkező játékosok száma pedig megduplázódott - mondta Gudra Tamás, a Magyar Labdarúgó Szövetség gazdasági igazgatója csütörtökön, az M4 Sport Sportreggeli című műsorában.
A TAO-támogatási forma 2011 őszén indult el Magyarországon. Keretében a vállalkozások dönthetnek úgy, hogy nyereségadójuk egy részét nem az adóhatóságnak fizetik be, hanem az öt látványsportágban - labdarúgás, kézilabda, kosárlabda, jégkorong és vízilabda - működő valamelyik sportszervezetet, vagy a sportági szakszövetséget támogatják belőle az utánpótlás-nevelés vagy a sportlétesítmények fejlesztése területén.
„A labdarúgásban évente 25-35 milliárd forintnyi támogatás érkezett a TAO-ból, a többi négy sportágban pedig összesen nagyjából ugyanennyi” - fogalmazott Gudra Tamás, aki úgy látja, sok hasznos fejlesztés történt az elmúlt öt évben, s a pályaépítések jelentős része az iskolák és az önkormányzatok segítésével, illetve használatára valósult meg.
A gazdasági igazgató szerint ez a világon egyedülálló sporttámogatási forma azért különösen fontos, mert „Magyarországon a sportlétesítmény-fejlesztésben az elmúlt 20-25 évben nem történt semmi, a TAO ezt a hiányt igyekszik pótolni.”
A TAO-rendszerben az országos szakszövetségek feladata, hogy sportágukban ellenőrizzék a pénzek szabályszerű felhasználását. „Jó úton járunk, de azért elég sok szabálytalanságot is találtunk. A szankciók a támogatás kamatostól való visszafizetetésétől akár a TAO-rendszerből való kizárásig terjedtek" – tette hozzá Gudra. „Több ilyen döntést is hozhattunk volna, ha mindenhová eljutnánk kellő mélységben, ezért azon vagyunk, hogy folyamatosan szigorítsuk az ellenőrzést.”
A TAO jövőjével kapcsolatban a gazdasági igazgató utalt arra, hogy a magyar kormány 2017 júniusának végéig kapta meg rá az engedélyt az Európai Uniótól, de már változatlan formában megkérte a hosszabbítást, s véleménye szerint valószínűleg meg is kapja majd az engedélyt. „Ha mégsem, akkor egy másfajta támogatási formát kell találni.”
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.