A Blaha Lujza tér koncepciója a gyalogosoknak és az autósoknak is bővülő lehetőségeket kínál, 30 ezer négyzetméternyi járda és útburkolat megújítását célozza.
Szerdán tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés a budapesti Blaha Lujza tér és környéke felújításának tervezetét. A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztésében 1,8 milliárd forintos rekonstrukció szerepel, mely jövő év végén kezdődne meg és 2019 végére fejeződhetne be.
Az előterjesztés évtizedek óta megvalósítandó célnak nevezi a felújítást. A Blaha Lujza tér központi térrészén rendeznék a zöldfelületeket, kiterjesztenék a gyalogosfelületeket, újragondolnák a tér funkcionális egységeit, korszerűsítenék a közvilágítást, új szökőkutat hoznának létre.
A központi részén lévő és a Corvin áruház előtt található parkolók megszüntetését javasolják. A tervek szerint az Europeum bevásárlóközpont és a Corvin áruház előtti szervizút megmaradna, továbbra is biztosítva a környéki mellékutcák kapcsolatát, valamint a Nagykörút és a Rákóczi út közötti "indirekt balos kapcsolatot".
A Rákóczi út mentén a Kazinczy utca és a Szentkirályi utca vonalától az Osváth utca vonaláig a teljes járdafelületet átépítenék az árkádok alatti területek rendezésével, továbbá a Rákóczi utat keresztező, a koncepció szerint jelenleg hiányzó gyalogátkelők kialakításával. A tervek szerint lenne gyalogátkelő a Kazinczy utca és a Szentkirályi utca között, valamint a Blaha Lujza téren a Nagykörúttal párhuzamosan.
A Rókus-templom előtti térrész gyalogosbarát átalakítása és a Rákóczi út forgalomtechnikai korrekciója is a rekonstrukció részét képezi. Új balos kapcsolatok kialakítása révén csökkenne a forgalom a Belső-Erzsébetvárosban és a Belső-Józsefvárosban.
A felújításnak további fontos eleme a városrészek forgalmi rendjének felülvizsgálata, módosítása. A tervek szerint a csomópont aluljáróját is felújítanák. A tervezés költsége 85 millió forint, ennek fedezete az idei költségvetésben elkülönített összeg.
Az előterjesztésből az is kiderül, hogy összesen 12 500 négyzetméternyi járda, gyalogosfelület, 18 800 négyzetméter útburkolat és körülbelül 500 négyzetméter zöldfelület újulhat majd meg.
A Lecpes Kft. munkájával a megyeszékhely belvárosának közelében alakítanak ki rekonstrukcióval, valamint a korábbi építészeti koncepcióhoz illeszkedő új épületrésszel szociális intézményt, a beruházás az ütemterv szerint halad.
A Layher különböző rendszerelemeinek jó kombinálhatósága és az Allround rendszer rugalmassága nélkül a projekt megvalósítása lehetetlen küldetés lett volna.
Minden idők egyik legkomplexebb állványtervezési feladatára került sor, hiszen egy olyan szerkezetet kellett megvalósítani, amely képes körülbelül 80 tonna terhet elbírni egy 26 méter fesztávú hídszerkezeten.