A BKV a Strabaggal és a Swietelsky-vel szerződött a feladatra, a munkák összértéke közel 72 milliárd forint.
Aláírták a 3-as metróvonal északi, azaz Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti szakaszának megállóira, valamint az alagút felújítására vonatkozó vállalkozói szerződéseket hétfőn Budapesten. A BKV előbbire a korábbi hírekkel összhangban a Strabag Építőipari Zrt.-vel, valamint utóbbira a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel szerződött.
A szerződéseket Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója, a Strabag Építőipari Zrt. részéről Márkus György és Fövényi Gábor igazgatósági tagok, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. részéről Völgyesi Zsolt Károly ügyvezető és Horváth Róbert műszaki igazgató írta alá.
Tarlós István főpolgármester közölte: az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke nettó 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozóé pedig 47,8 milliárd forint. A Strabag számára az állomások forgalomba helyezésének határideje 2018. november 30., a végső átadás-átvételé pedig 2018. december 30. A Swietelsky-vel megkötött szerződés vonatkozik az alagúti, vágányépítési munkákra, a biztosítóberendezés felújítására, a vasúti távközlési, központi diszpécserrendszerek korszerűsítésére is, itt valamennyi munka végső átadás-átváteli határideje 2020. augusztus 24.
A főpolgármester részletezése szerint a most aláírt szerződésekkel érintett munkának vannak felszíni fázisai is, a kivitelezés napokon belül megkezdődik. Hozzátette, hogy az északi szakaszon lifteket építenek az Újpest-Központ, az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca és Forgách utca állomásokon. Az Árpád híd állomásnál már van lift, egyedül a Dózsa György úti állomáson nem lesznek liftek, de a meglévő lépcsők mellé mozgólépcsőket építtetnek.
Bolla Tibor a szerződéskötéseket követően elmondta: a metró lezárása október végén várható; ez attól függ, hogyan haladnak a munkák. Az állomások teljesen megújulnak, kicserélik a világítást is a mostani kor igényeinek megfelelően. Ismertette azt is, hogy a buszpótlási útvonalak kiépítése az északi szakaszon befejeződött, és hogy a középső és a déli szakasz állomásainak felújítására vonatkozó tendereket hamarosan újra kiírják.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.