A barokk stílusú átkelőt mintegy 280 millió forintból újították fel.
Egy 283 millió forintos projektben a korábban balesetben megsérült bonyhádi hidat az erdőkertesi Egomax Kft. újította fel és alakította át, az átkelőt kedden adták át. Az 1783-ban épült, valószínűleg már ekkor is kétlyukú Nepomuki Szent János híd gyámszerkezete három évvel ezelőtt egy balesetben megsérült, ezért volt szükség a most elvégzett munkálatokra. A fejlesztésről legutóbb augusztusban számoltunk be.
Az állami tulajdonú Magyar Közút Nzrt. beruházásában megvalósult beruházás során a 16 méter hosszú, 3,5 méter széles, kőből készült átkelőn jelentős munkálatokat végeztek el. Miközben a Völgységi-patakon átívelő híd barokk stílusjegyeit megtartották és a névadó szent 1930-as években felállított szobrára is ügyeltek, visszabontották az elavult 12 tonnás teherbírású szerkezetet és új, 40 tonnás terhelhetőségű vázat építettek fel. Ezzel együtt monolit vasbeton-erősítést és új vasbeton támfalakat is kialakítottak.
A hídhoz csatlakozva 180 méter új aszfaltburkolat is épült, illetve a 3 év során amíg le volt zárva, a település északi határában is épült egy átkelő, így már kijárata van a városnak a 6-os útra.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.