A Leier előregyártott elemeit felhasználva születik meg az OLLA Group 114 lakásos beruházása.
Három-négy hónap múlva beköltözhetnek a lakók a győri Móricz Zsigmond rakpart 22. alatt épülő, 114 lakásos társasházba. A projekt beruházója, tervezője és kivitelezője is az OLLA Group holdingcég, ezen belül a tervezésért a ZIP Architects építésziroda, a kivitelezésért pedig az OLLA Építő Kft. felel. A szerkezetépítésben a Leier Hungária Kft. előregyártott elemeit használták fel, Lencsés Gábor és Berki András statikusokkal (SDL Mérnökiroda) együttműködve.
A Széchenyi híd felőli épületrészben 40 garzonlakás lesz, ezek egy külső függőfolyosóról közelíthetők meg. Ez az épületrész csendessé, intim hangulatúvá teszi a belső kertet, melyre a lakások teraszai nyílnak majd. A túlsó, keleti oldalon kaptak helyet a belső folyosóról megközelíthető nagyobb, exkluzívabb lakások és 4 penthouse. Ezek nagy része szintén a kertre néz. A földszinten végig üzletsor fut majd körbe, a 99 beállós parkoló pedig a díszkert magasabbik, Árkád bevásárlóközpont felőli oldaláról nyílik, szinte elnyelve az autókat.
A harmadik épületrész a terület sarkán épülő 8 emeletes iroda, melyet az OLLA Group saját magának épít fel: ez lesz a cég új otthona.
Ruppert András, a ZIP Architects ügyvezetője lapunknak beszámolt róla, hogy a 2017 őszén indult építkezés már közelít az átadáshoz. A szerkezetkész épületben a négy penthouse-t leszámítva már mindenhol elkészültek a belső válaszfalak, és jelenleg elsősorban a gépészeti munkák zajlanak. Az üzletsor és a kert kialakítása szintén hátravan, mivel ezeknek csak a jelenleg az udvaron álló két toronydaru eltávolítása után lehet nekiállni. Utoljára – a tervek szerint nyáron – a toronyiroda fog elkészülni, hiszen először a már nagyrészt értékesítésre került lakásokat szeretnék befejezni. Az iroda sötét, ún. Swiss pearl cement homlokzatburkolatot kap majd, mely látványelem az épület többi részén a lábazaton köszön vissza.
Nagyon erős vizuális elem a társasház sakktábla szerű homlokzata, mely mögött határozott tervezői szándék állt: a környék történelmét szerették volna megidézni. A terület az 1800-as évektől része volt a Bécs-Győr-Budapest gabonaszállítási hajóútvonalnak. Ma is áll a városrész gabonatárolója (melyet a kétezres évek elején lakóépületté alakítottak), és a rakpart végig kikötőként funkcionált. 1896 után pedig itt alakult meg a Rába Vagon- és Gépgyár is. A homlokzat váltakozó tömör- és lyukarchitektúrája a Mosoni-Dunán szállított konténereket, és az itt gyártott vasúti kocsikat szimbolizálja. Az épület ugyanakkor feltűnő színezésével fiatalos hangulatot kelt.
Az épület kulcsfontosságú referenciamunka az OLLA Group számára, valamint nagyon jónak tartják azt is, hogy a lakói/vevői problémákat, visszajelzéseket azonnal, a helyszínen kezelni tudják majd.
A Rakpart22-ben a szerkezetépítés során 11 ezer négyzetméternyi előregyártott kéregfalat és 14 ezer négyzetméter kéregfödémet építettek be, melyeket a Leier Hungária Kft-től vásároltak. A cég még lépcsőket is szállított az építkezésre. A gyártás elsősorban Győrben, illetve kis mennyiségben a közeli Jánossomorján történt, s alapvetően már tavaly nyáron befejeződött. Grieszler Zsolt, a Leier Hungária szerkezettervezési vezetője lapunknak hangsúlyozta, hogy a magyar piacon tipikusan előforduló építkezési menettel szemben ennél az épületnél már a tervezés során előregyártott elemekben gondolkoztak, nem bízták a véletlenre az alkalmazott alapanyagok kiválasztását. A gyártó, a tervező és a kivitelező között végig szoros volt az együttműködés. A Leier-nél ezt tartják a hatékony építkezés zálogának, mely gyors, kalkulálható és megbízható végeredményhez vezet.
Hozzátette, hogy Nyugat-Európában a magasépítési projektek 50%-ában ezzel a módszerrel dolgoznak, s a Leier is már közel 15 éve forgalmazza az előregyártott termékeket. A magyar piacon azonban még csak most kezdenek ismertté válni, az elmúlt év jelentős sikereket hozott ezen a téren. Ezek a korszerű vasbeton elemek csak akkor alakulnak ki, amikor az épület tervezőivel együttműködve létrehozzák azokat. Magyarországon ezeknek a piacvezető gyártója a Leier Hungária Kft.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.